صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۳:۵۸
  • پنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۲
  • Thursday 30 March 2023
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۴ - ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 16
کد خبر: ۱۶۳۹۹۳

دست رد آمریکا به رژیم صهیونیستی در جریان رزمایش مشترک سایبری

رزمایش سایبری چهار روزه آمریکا و رژیم صهیونیستی که قرار بود با هدف تمرین الگوهای مقابله با سامانه‌های اطلاعاتی-عملیاتی ایران در حوزه سایبری برگزار شود، بدون هیچ دستاورد عملیاتی مشخص به کار خود پایان داد.

به گزارش راهبرد معاصر، تشدید شکاف در ساختار سایبری رژیم صهیونیستی سبب شد تا این رژیم با همکاری آمریکا اقدام به برگزاری رزمایش چهار روزه سایبری کند.

 

برخلاف ادعاهای سابق رسانه‌های رژیم صهیونیستی این رزمایش چهار روزه که در مرکز سایبری جورجیای شهر آگوستا برگزار شد با مشارکت سطح پایین مقامات امنیت سایبری آمریکایی همراه شد.

 

آشکار شدن سطح بالای آسیب پذیری سایبری رژیم صهیونیستی از جمله تداوم رخنه‌های مستمر 3 سال گذشته در ساختار امنیت سایبری این رژیم و ناتوانی و اهمال مقامات ذیربط در رفع نقایص این سیستم سبب شد تا مقامات آمریکایی با هشدار نسبت به خطرات مشارکت در این رزمایش از حضور چهره‌های ارشد و برتر خود در این رزمایش جلوگیری کنند.

 

برخی منابع خبری مدعی شدند که افسران آمریکایی شرکت‌کننده در این رزمایش از سطح پایین و عدم آمادگی همتایان اسرائیلی خود برای اجرای این رزمایش سایبری ابراز ناخرسندی کردند.

 

تداوم روند انفجارهای متعدد در زیرساخت‌های حیاتی، اختلال‌های مشکوک در بخش صنعتی و حتی آتش سوزی‌های روزانه خودروها و خانه‌ها و در نهایت قطع سراسری و طولانی مدت برق در سرزمین‌های اشغالی سبب شد تا مقامات آمریکایی از مشارکت سطح بالا در این رزمایش اجتناب کنند.

 

این در حالی است که مقامات صهیونیستی پیش از این مدعی شده بودند که در این رزمایش قرار است با به کارگیری آخرین فناوری‌های روز جهان و با مشارکت زبده‌ترین واحدهای امنیت سایبری رژیم صهیونیستی و آمریکا ضمن استقرار سامانه‌های اطلاعاتی-عملیاتی، روزآمدترین روش‌های دفاع و حمله سایبری به طور مشترک مورد آزمایش قرار گیرند.

 

پیش از این اعلام شده بود که رزمایش 4 روزه سایبری آمریکا و رژیم صهیونیستی قصد دارد تا الگوهای مقابله با سامانه‌های اطلاعاتی-عملیاتی ایران در حوزه سایبری را هدف تمرین خود قرار دهد اما این هدف در نهایت به رهگیری و مروری بر حملات سایبری پیشین به مراکز سایبری رژیم صهیونیستی و نمایان ساختن سطح آسیب‌پذیری ارتش سایبری اسرائیل محدود شد.

 

رژیم صهیونیستی پس از انتفاضه اول به رژیمی از جهان دوم تنزل پیدا کرد و پس از جنگ لبنان به جهان سوم و پس از درگیر با حوادث ناشی از اختلالات گسترده زیرساختی و عدم کنترل آن به تنها رژیم جهان چهارمی تبدیل شده است. اتفاقی که باعث شد آمریکایی‌ها هم در لایه‌های پنهان تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر خود به این نتیجه برسند که با قدرت سایبری ایران همانند دیگر قدرت‌های این کشور ژئوپلوتیک توان مقابله ندارند./ تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: