صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 19
کد خبر: ۱۶۴۳۹۹

امیرعبداللهیان به اردن می‌رود

سخنگوی وزارت امور خارجه از سفر حسین امیرعبداللهیان به اردن برای شرکت در نشست بغداد ۲ خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) ۲۸ آذر ماه از حضور حسین امیرعبداللهیان در نشست بغداد ۲ در امان پایتخت اردن خبر داد.

 

وی در این باره گفت: در پی دعوت رسمی به عمل آمده از آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان برای شرکت در نشست بغداد ۲ در اردن، حسین امیرعبداللهیان به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در این نشست شرکت خواهد کرد.

 

گفتنی است در این نشست که قرار است فردا (سه‌شنبه) ۲۹ آذر ماه مقاماتی از بحرین و عمان، مصر، عربستان، امارات عربی متحده، قطر، ترکیه، فرانسه و عراق نیز حضور دارند.

 

نخستین نشست بغداد با عنوان اوایل شهریورماه ۱۴۰۰ در بغداد برگزار شد. امانوئل ماکرون رئیس‌ جمهور فرانسه،عبدالله دوم پادشاه اردن، عبدالفتاح السیسی رئیس‌ جمهور مصر، تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر، محمد بن راشد نخست‌وزیر امارات عربی متحده، صباح خالد الصباح نخست‌وزیر کویت، یوسف العثیمن دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه و فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی از جمله حاضران در این نشست بودند.

 

در همین خصوص نیز ارتش اردن، شامگاه شنبه، اعلام کرد که در راستای برگزاری امنیت نشست «همکاری و شراکت بغداد»، قصد دارد نیروهای نظامی این کشور را از جاده فرودگاه بین‌المللی «الملکه علیاء» در عمان تا منطقه «البحر المیت» مستقر کند.

 

«فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق هشتم دسامبر ماه جاری میلادی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای اردنی و مصری خود در امان -پایتخت اردن- اعلام کرده بود که انتظار می‌رود ایران و ترکیه نیز در این اجلاس شرکت کنند./ فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: