صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 20
کد خبر: ۱۶۴۶۵۷

لوکاشنکو: تحریم‌ها علیه روسیه اثر بومرنگ داشته‌اند

رئیس‌جمهور بلاروس گفت تحریم‌های ضد روسی غرب اثر بومرنگ داشته و به مردم عادی اتحادیه اروپا آسیب زده است.

به گزارش راهبرد معاصر، الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس دوشنبه (۱۹ دسامبر) در مینسک گفت بلاروس و روسیه عمدتاً موفق شده‌اند اثرات تحریم‌های غرب را کاهش دهند؛ تحریم‌هایی که به گفته او، در عوض به مردم عادی اتحادیه اروپا آسیب زده است. 

 

به گزارش راشا تودی، لوکاشنکو با قدردانی از کارشناسان تحریم هر دو کشور به خاطر کار خوب انجام شده، در کنفرانس خبری مشترک با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه گفت: به لطف گام‌هایی که با هم برداشته‌ایم، عموماً توانسته‌ایم بر اثرات منفی احتمالی فشار تحریم‌ها غلبه کنیم. 

 

آمریکا و متحدان اروپایی‌اش در ماه فوریه به بهانه آغاز درگیری‌ها در اوکراین، تحریم‌های گسترده‌ای را علیه روسیه و بلاروس آغاز کرده‌اند. لوکاشنکو این تحریم‌ها را ابتدایی توصیف کرد و گفت که «اثر بومرنگ داشته‌اند و به مردم عادی و بنگاه‌های اقتصادی در قاره اروپا ضربه زده‌اند. اما نه کسانی که جنگ اقتصادی را علیه کشور ما و جنگ نیابتی را علیه روسیه تا آخرین اوکراینی آغاز کردند».

 

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه هم تایید کرد که «مسکو و مینسک مطمئن و موثر در برابر اقدامات محدودکننده غیرقانونی اعمال شده از سوی کشورهای غیردوست مقاومت کردند». 

 

پوتین و سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه دوشنبه برای مذاکره با همتایان بلاروسی خود درباره همکاری اقتصادی، نظامی و انرژی به مینسک پایتخت این کشور سفر کردند. / فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: