صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۷:۴۱
  • سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
  • Tuesday 07 February 2023
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 21
کد خبر: ۱۶۴۸۱۶

تلاش تل‌آویو برای توقف پرواز‌ها میان سوریه و ایران

یک نشریه روسی ادعا کرد رژیم اشغالگر صهیونیستی درصدد توفق کامل پرواز‌های فرودگاه‌های سوریه به خصوص پرواز‌های ایران به این کشور است.

به گزارش راهبرد معاصر، یک نشریه روسی خبر داد که رژیم صهیونیستی در صدد توقف کامل پرواز‌ها میان سوریه و ایران است و در این راستا به از کار انداختن کامل فرودگاه‌های سوریه فکر می‌کند.

 

به گزارش نشریه «نزاویسیمایا گازتا» رژیم اشغالگر به بهانه این ادعا که دو کشور از ناوگان هوایی مسافربری برای انتقال سلاح استفاده می‌کنند و اینکه پیش از این بمباران فرودگاه دمشق موجب توقف موقت این روند شده بود در حال بررسی این گزینه است.

 

بر اساس این گزارش، یک مرکز آموزشی و پژوهشی اسرائیل به نام «الما» در ادعایی اعلام کرد که اکثر پرواز‌های مسافربری میان ایران و سوریه و نیز لبنان توسط یکی از خطوط هواپیمایی ایران انجام می‌شود که از سال‌ها پیش تحریم شده است.

 

این نشریه افزود: منابع پایگاه آمریکایی «برکینگ دیفنس» تأکید کرده‌اند که بمباران فرودگاه دمشق تاکنون حالت نمادین داشته و تاکنون به حد تخریب کامل نرسیده است.

 

در ماه ژوئن گذشته وزارت حمل و نقل سوریه اعلام کرد که تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی زیرساخت‌های فرودگاه بین المللی دمشق را هدف قرار داد باعث از کار افتادن باند‌های فرودگاه شد. در پی این حمله فرودگاه دمشق به مدت حدود دو هفته از کار افتاد.

 

پیش از این میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر خارجه روسیه نسبت به حمله هوایی رژیم صهیونیستی به فرودگاه غیرنظامی دمشق در تاریخ دهم ژوئن که باعث خسارت به باند، تجهیزات و ساختمان‌های فرودگاه شد، به شدت ابراز نگرانی کرد. او تاکید کرد به دلیل آسیب‌های وارد شده، فرآیند کمک‌های انسانی که هواپیمایی سازمان ملل به میلیون‌ها شهروند سوری می‌رساند، تعطیل شد. اما بهانه‌های تل‌آویو برای حمله به این فرودگاه منطقی نیست.

 

در همین راستا شبکه سعودی الحدث با خط‌گیری از صهیونیست‌ها ادعا کرد ایران از طریق پروازهای مسافرتی به حزب‌الله لبنان سلاح ارسال می‌کند در همین حال نجیب میقاتی، نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان تایید کرد این شایعات کذب و رد شده است./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: