صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۲۹ - ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 21
کد خبر: ۱۶۴۸۶۷

کرملین: برای مذاکرات صلح با اوکراین،‌فرصتی باقی نمانده است

کاخ ریاست‌جمهوری روسیه با اشاره به سفر زلنسکی به واشنگتن تاکید کرد فرصتی برای مذاکرت صلح بین مسکو و کی‌یف باقی نمانده است.

به گزارش راهبرد معاصر، شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری گزارش داد: کرملین در خصوص سفر رئیس جمهور اوکراین به واشنگتن اعلام کرد با توجه به ادامه حمایت‌های نظامی غرب از اوکراین، هیچ فرصتی برای انجام مذاکرات صلح وجود ندارد.

 

کرملین همچنین اعلام کرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز سخنرانی مهمی در وزارت دفاع ایراد خواهد کرد و برنامه‌ای برای دیدار با رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی که قرار است فردا به مسکو سفر کند، ندارد.

 

پیش از این نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین گفت: رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی فردا به مسکو سفر خواهد کرد. گروسی در مسکو امکان ایجاد منطقه امن در اطراف نیروگاه هسته ای زاپروژیا را بررسی خواهد کرد. 

 

پیشتر نیز «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا در یک نشست خبری گفت که در حال حاضر زمان مناسبی برای آغاز مذاکرات صلح در مورد اوکراین فرا نرسیده است.

 

اوایل ماه گذشته میلادی، زلنسکی شرایط مذاکرات صلح با روسیه را مطرح کرد و خواستار احیای تمامیت ارضی اوکراین، احترام به منشور سازمان ملل، «غرامت تمام خسارات ناشی از جنگ» و تضمینعدم تکرار درگیری شد.

 

«ندری رودنکو» معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که مسکو هیچ پیش‌شرطی برای مذاکره با اوکراین ارائه نمی‌کند، اما کی‌یف باید حُسن‌نیت خود را نشان دهد. «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت که روسیه برای تماس‌ها آماده است، اما اوکراین راه ادامه مذاکره را بسته است./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: