صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۸:۰۹
  • چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
  • Wednesday 01 February 2023
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۴ - ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 21
کد خبر: ۱۶۴۹۳۰

امحا مواد غذایی متروکه فاسد در انبار گمرک فرودگاه امام

علی صالحی دادستان تهران گفت: ۵۰ تن مواد غذایی فاسد، که سال‌ها در گمرکات فرودگاه امام خمینی(ره) رسوب شده بود با دستور و نظارت این دادستانی امحاء شد.

به گزارش راهبرد معاصر علی صالحی ضمن تأکید برتداوم نظارت‌های میدانی دادستانی تهران بر عملکرد گمرکات، اظهار کرد: این اقدام در راستای صیانت از حقوق عامه و تعیین تکلیف اقلام رسوب شده در انبارهای گمرک صورت گرفت و مواد غذایی فاسد با حضور نمایندگان دستگاه‌های متولی و رعایت ملاحظات زیست محیطی معدوم شد.

وی افزود: بعضی از این کالاها، ۵ سال از تاریخ انقضایشان گذشته بود و هزینه نگه داری کالاهای معدوم شده تا زمان امحاء بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال شده است.

دادستان تهران تصریح کرد: این کالاها موجب اشغال حجم وسیعی از انبارهای گمرک امام(ره) به ویژه سردخانه‌های راهبردی آن شده و علاوه بر هزینه‌های بالای نگه داری، سبب تضییع حقوق بیت المال شده بود.

وی افزود: فرآیند انتقال و تحویل کالاهای متروکه شده تا پایان سال ۱۴۰۰، نیز به اتمام رسیده و فرآیند تحویل تمامی این کالاها به اموال تملیکی در مراحل پایانی است.

صالحی گفت: با پیگیری این دادستانی عملیات خروج باقی مانده کالاهای متروکه، از ۱۵ سال پیش تاکنون که در گمرکات فرودگاه امام خمینی(ره) رسوب شده، تا قبل از پایان سال اجرایی خواهد شد./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: