صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۳:۵۷
  • چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱
  • Wednesday 04 January 2023
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۰۵ دی ۱۴۰۱ - 2022 December 26
کد خبر: ۱۶۵۴۹۲

انتقاد تعدادی از نمایندگان آمریکایی از سفر زلنسکی به آمریکا

برخی از اعضای کنگره آمریکا از سفر ولودمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به آمریکا انتقاد کردند.

به گزارش راهبرد معاصر، شبکه تلویزیونی راشا تودی گزارش داد: در حالیکه کی یف خواهان پاسخگویی به ادعای استفاده روسیه از پهپاد‌های ایرانی در اوکراین شده است واشنگتن کمک‌های نظامی بیشتری را برای ارائه به این کشور تصویب کرد. این کمک شامل سامانه‌های پیچیده ضد موشکی پاتریوت می‌شود. این موضوع در جریان سفر رئیس جمهور زلنسکی به آمریکا روی داد.

 

 این نخستین سفر زلنسکی به خارج از زمان آغاز جنگ در ماه فوریه بود. او در کنگره آمریکا سخنرانی و از تسلیحات و کمک‌های آمریکا در سخنرانی خود تشکر کرد. او سپس خواهان تسلیحات بیشتر شد. روسیه از سفر زلنسکی انتقاد کرده و اعلام کرده است زلنسکی در سفر خود به واشنگتن به جای اینکه به دنبال صلح باشد بیشتر به دنبال جنگ و تسلیحات بوده است. ما در این رابطه با فعال حقوق بشر صحبت کردیم. او گفت آمریکا از تامین تسلیحاتی اوکراین نفع زیادی می‌برد.

 

دن نوالیک، فعال حقوق بشر آمریکایی در این خصوص گفت: به نظرم آمریکا از دادن این تسلیحات به اوکراین خوشحال است. حالا این تسلیحات می‌تواند موشک‌های پاتریوت باشد یا نباشد. این موضوع سبب می‌شود وضعیت مالی شرکت‌های اسلحه سازی آمریکا بهبود یابد. در این میان اینکه این تسلیحات به دست گروه‌های تبهکار بیفتند فراموش می‌شود. انتظار می‌رود این تسلیحات به دست گروه‌های تبهکار و جنایتکار برسد. آمریکا مسئوولیت اقدامات خود را نمی‌پذیرد.

 

راشا تودی گزارش داد:‌ آیا ما یک بدهی تاریخی به اوکراین داریم. آیا ما با روسیه پس از فروپاشی شوروی سابق دشمنی داریم؟ نه اصلا اینطور نیست. ما چگونه در اینجا پیروز می‌شویم. این چه نفعی برای کشور ما دارد؟

 

در حالیکه نمایندگان کنگره آمریکا با ارسال پول و تسلیحات بیشتر به اوکراین موافقت کرده اند، اما برخی از آن‌ها از این موضوع راضی نیستند. مارجوری تایلور گرین عضو جمهوری خواه آمریکا از این موضوع انتقاد کرده و سفر زلنسکی را بی معنی و بی فایده دانسته است. او زلنسکی را رئیس جمهور در سایه آمریکا خوانده است و اوکراین را ایالت پنجاه و یکم آمریکا خوانده است. لایی نل تحلیلگر مسائل حقوقی در این رابطه می‌گوید اینکه مردم آمریکا هزینه جنگ اوکراین را پرداخت کنند غیرمنصفانه است.

 

لایی نل، تحلیلگر مسائل حقوقی گفت: ما هم اکنون در آمریکا شاهد این موضوع هستیم که دولت ۱.۷ تریلیون دلار به درآمد خود از راه مالیات‌ها اضافه کرده است. شهروندان آمریکایی می‌گویند ۱.۷ تریلیون دلار برای چه؟ آن‌ها می‌گویند چرا ما باید هزینه این عملیات نظامی را پرداخت کنیم.

 

وی افزود: هدف چیست؟ آیا این به معنای آن نیست که ما در این جنگ حضور داریم؟ آیا ما همرزم اوکراینی‌ها نیستیم؟ اما مقامات آمریکایی وضعیت را به گونه‌ای پیش برده اند که دیگر مردم این وضعیت را درک نمی‌کنند. مقامات آمریکایی هیچ صحبتی درباره صلح و پایان دادن به این وضعیت نمی‌کنند./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: