صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۰۱ - ۱۰ دی ۱۴۰۱ - 2022 December 31
کد خبر: ۱۶۶۱۸۶

ایده ترامپ برای تشکیل حزب سوم

رئیس جمهور سابق آمریکا این ایده را مطرح کرده که اگر جمهوری خواهان از نامزدی او برای ریاست جمهوری حمایت نکنند، یک کمپین حزب سوم راه می‌اندازد.

به گزارش راهبرد معاصر نشریه هافینگتون پست در گزارشی نوشت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا تهدید کرده که اگر جمهوری خواهان از او حمایت نکنند حزب سومی را تشکیل خواهد داد.

در گزارش نشریه هافینگتون آمده است: دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا این ایده را مطرح کرده است که اگر رهبران جمهوری خواه از نامزدی او برای انتخابات ریاست جمهوری حمایت نکنند، کارزار ایجاد یک حزب سوم را به راه خواهد انداخت.

ترامپ با انتشار مقاله‌ای در سایت "تروث سوشیال" (Truth Social) در روز چهارشنبه نشان داد که چنین ایده‌ای را دنبال می‌کند.

تحلیل‌گران معتقدند که چنین اقدامی شانس ترامپ را برای رسیدن به پیروزی در کاخ سفید از بین می‌برد. اما این موضوع امید‌های جمهوری خواهان را نیز از بین می‌برد، که در واقع مجازاتی مناسب به دلیل دست رد زدن به سینه رئیس جمهور سابق محسوب می‌شود.

جاناتان کارل، خبرنگار ABC در کاخ سفید در کتاب خود با عنوان «خیانت: اقدام نهایی نمایش ترامپ» نوشت که ترامپ یک بار به رئیس کمیته ملی جمهوری خواهان، رونا مک دانیل گفته است که کار او با جمهوری خواهان «تمام شده» و در حال راه اندازی حزب خود است.

مک‌دانیل به او هشدار داد: «تو نمی‌توانی این کار را انجام دهی. اگر این کار را بکنید، ما برای همیشه شکست خواهیم خورد.»

ترامپ پاسخ داد: «دقیقاً - بدون من برای همیشه شکست می‌خورید. برایم مهم نیست این همان چیزی است که جمهوری خواهان برای حمایت نکردن از من سزاوار آن هستند.»

سناتور میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا نیز هفته گذشته اعلام کرد که نفوذ سیاسی ترامپ «کاهش یافته است»./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: