صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۲:۵۴
  • چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Wednesday 15 May 2024
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۵ - ۱۲ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 02
کد خبر: ۱۶۶۶۱۰

هشدار پارلمان عربی درباره پیامدهای اقدامات کابینه نتانیاهو

پارلمان عربی ضمن محکوم کردن تلاش‌های کابینه جدید رژیم صهیونیستی در خصوص تشدید شهرک‌سازی در کرانه باختری و شهر قدس، تأکید کرد که این اقدامات نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

به گزارش راهبرد معاصر پارلمان عربی در بیانیه‌ای درباره خطرات و پیامدهای این اقدامات رژیم صهیونیستی و بروز موج خشونت و انفجار اوضاع در منطقه هشدار داد.

به نوشته روزنامه مصری «الأهرام»، در این بیانیه از سازمان ملل و جامعه جهانی برای اقدام فوری جهت متوقف کردن طرح‌های شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی به خصوص در شهر قدس اشغالی که هدف از آن تغییر بافت جغرافیایی و تاریخی این شهر و یهودی‌سازی آن و نقض مستمر مسجدالأقصی است، درخواست شده است.

پارلمانی عربی همچنین از جامعه جهانی خواست تا سکوت خود را شکسته و با این جنایت‌های نژادپرستانه مقابله کرده و با عمل به قوانین بین‌المللی، عاملان این جنایت را مورد مؤاخذه قرار دهند.

در این بیانیه بر ضرورت وادار کردن رژیم اشغالگر به تسلیم شدن در برابر اراده صلح بین‌المللی و آغاز روند سازش و مذاکرات حقیقی در یک برهه زمانی مشخص برای پایان دادن به اشغالگری بر اساس مرجعیت صلح بین‌المللی، طرح صلح عربی و قطعنامه‌های سازمان ملل تأکید شده است./فارس

نظر شما