صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۱۷ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 07
کد خبر: ۱۶۷۱۵۰

تغییر موضع‌ امارات در قبال سوریه

نماینده امارات در سازمان ملل به موضع گیری جانبدارانه و مثبت از سوریه پرداخت.

به گزارش راهبرد معاصر، «لانا زکی نسیبه»، نماینده امارات در سازمان ملل متحد از ادامه سیاسی کاری در پرونده شیمیایی سوریه در شورای امنیت انتقاد کرد.

 

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، وی در این باره از همه طرف‌ها خواست به اصول اولیه سازمان منع سلاح‌های شیمیایی از جمله اجماع و جلوگیری از سیاسی کاری‌ها پایبند باشند.

 

نماینده امارات در سازمان ملل تاکید کرد: در چنین ماهی در سال 1993، دبیر کل باب امضا برای امضای معاهده منع گسترش تسلیحات شیمیایی در پاریس را گشود و 130 کشور این معاهده را امضا کردند و این گواه اجماع بین المللی درباره این معاهده است و این معاهده یکی از مهمترین دستاوردهای تاریخی در زمینه خلع سلاح محسوب می شود اما امروز پرونده شیمیایی سوریه با کمال تاسف همچنان یکی از پرونده‌های سیاسی در این شورای امنیت است و ما این را ملاحظه کرده ایم.

 

«نسیبه» در جلسه شورای امنیت درباره پرونده شیمیایی سوریه افزود: امارات متحده عربی بارها استفاده از تسلیحات شیمیایی در هر مکان و زمان و توسط هر کسی و در هر شرایطی را محکوم کرده است زیرا استفاده از این تسلیحات نقض آشکار مفاد کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی و قوانین بین المللی است.

 

نماینده امارات در سازمان ملل با اشاره به پیشرفت ملموس در پرونده شیمیایی سوریه از همه طرف‌ها خواست تا یک گفت‌وگوی سازنده داشته باشند.

 

این درحالی است که روز چهارشنبه گذشته «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات و هیئت همراهش با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دیدار کرده و در جریان این دیدار روابط میان دو کشور و توسعه روابط اقتصادی و تجاری را مورد تاکید قرار گرفت.

 

بشار اسد رئیس جمهور سوریه روابط میان سوریه و امارات را تاریخی دانست و به نقش مثبت این کشور در جهان عرب اشاره کرد./ تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: