صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۱۸ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 08
کد خبر: ۱۶۷۳۲۲

ژنرال صهیونیست: اگر می‌دانستیم نصرالله جایگزین موسوی می‌شود، هرگز دست به ترور نمی‌زدیم

یک ژنرال صهیونیست اعتراف کرد، اگر سران اسرائیل می‌دانستند سیدحسن نصرالله جایگزین موسوی می‌شود، هرگز دست به ترور وی نمی‌زدند.

به گزارش راهبرد معاصر، نشریه لبنانی الشراع به نقل از موشه العادل ژنرال اسرائیلی و استاد دانشگاه الجلیل غربی، از پشیمانی صهیونیست‌ها نسبت به جنایت خود در به شهادت رساندن سید عباس موسوی دبیر کل سابق حزب الله لبنان خبر داد.

 

به گفته العاد که مسئولیت‌های عالی‌رتبه‌ای رادر ارتش رژیم صهیونیستی داشته، تجربه جایگزینی سیدحسن نصرالله به جای موسوی باعث شد تا محافل امنیتی اسرائیل پزوهش‌های ویژه‌ای را در رابطه با جانشینان احتمالی سید حسن نصر الله انجام دهند.

 

وی اعتراف کرد: انتصاب نصر الله به جای عباس موسوی، در مخیله هیچ یک از شخصیت‌های حاضر در مراکز تصمیم گیری اسرائیلی هم نمی‌گنجید، نه اسحاق شامیر به عنوان نخست وزیر و نه موشه آرنز وزیر جنگ و نه ایهود باراک به عنوان رئیس ستاد مشترک و حتی رئیس سرویس اطلاعات نظامی (امان) هم باور نداشتند که به جای عباس موسوی شخصیتی همچون (سید) حسن نصرالله روی کار خواهد آمد و باعث شود تا جبهه شمالی اسرائیلی به مرزهای خونین برای اسرائیل تبدیل شده و حزب الله صاحب رهبری شود که شخصیت کاریزمایش نه تنها در لبنان و ایران بلکه حتی مورد توجه افکار عمومی اسرائیلی هم قرار بگیرد و قادر باشد با زبان ادیبانه عربی خود سخنرانی‌های شیوایی را ایراد کند./ تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: