صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۹:۵۲
  • سه‌شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
  • Tuesday 24 January 2023
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۲۰ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 10
کد خبر: ۱۶۷۶۹۷

توضیحات چمران درباره لیست ساختمان های ناایمن تهران

رئیس شورای شهر تهران در خصوص لیست ساختمان‌های ناایمن در تهران گفت: در این زمینه دو بحث وجود دارد یکی این بحث که نام این ساختمان‌ها به جهت ایمنی و از نگاه سازمان آتش نشانی منتشر شود و بحث دیگر اینکه این ساختمان‌ها باید به لحاظ مقاوم سازی و پایدار بودن مشخص شوند.

به گزارش راهبرد معاصر، مهدی چمران پیش از آغاز یکصد و بیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص تدوین برنامه چهارم توسعه شهر تهران گفت: روز یکشنبه گذشته جلسه‌ای از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب با حضور اعضای شورا در ارتباط با این موضوع برگزار شد.

 

وی ادامه داد: بنا داشتیم در جلسه امروز این برنامه را در دستور کار قرار دهیم، اما طبیعی بود که با توجه به طولانی شدن جلسه قبل نتوانیم به آن برسیم به همین جهت بنا شد در جلسه آتی به این موضوع پرداخته شود.

 

به گفته چمران، برنامه چهارم توسعه بر اساس تاکید مقام معظم رهبری مسئله محور بوده و موضوعاتی از جمله حمل و نقل، ترافیک، بافت فرسوده، مشکلات فرهنگی و اجتماعی، موضوع هوشمندسازی و اقتصاد شهری مورد توجه قرار گرفته است. برنامه چهارم توسعه به گونه‌ای تهیه خواهد شد که از یک برنامه ایده‌آل به یک برنامه عملیاتی برسیم و برنامه قابلیت اجرایی داشته باشد. وی افزود: در برنامه چهارم توسعه مباحثی در ارتباط با تعهدات وزارت کشور از جمله واگذاری اتوبوس، تاکسی، ون و ... نیز مورد اشاره قرار گرفته و در حقیقت این برنامه یک برنامه عملیاتی خواهد بود.

 

رئیس شورای شهر تهران در ادامه در خصوص لیست ساختمان‌های ناایمن در سطح شهر تهران گفت: در این زمینه دو بحث وجود دارد یکی این بحث که نام این ساختمان‌ها به جهت ایمنی و از نگاه سازمان آتش نشانی منتشر شود و بحث دیگر اینکه این ساختمان‌ها باید به لحاظ مقاوم سازی و پایدار بودن مشخص شوند که در همین ارتباط از هفته‌های گذشته در قالب تیم‌هایی بررسی موارد ایمنی ساختمان‌های بلندمرتبه آغاز شده است./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: