صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۸:۲۷
  • سه‌شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
  • Tuesday 24 January 2023
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۵ - ۲۰ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 10
کد خبر: ۱۶۷۷۴۰

سفیر آمریکا: امنیت اسرائیل به‌شدت برای آمریکا مهم است

«تام نایدس» سفیر آمریکا در اراضی اشغالی، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه)، در گفت‌و‌گو با شبکه «الحره» بر اهمیت امنیت رژیم صهیونیستی برای واشنگتن تأکید کرد.

به گزارش راهبرد معاصر سفیر آمریکا ابتدا به توافق ترسیم مزرهای دریایی میان بیروت و تل‌آویو اشاره کرد و گفت: «امکان لغو توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان از طرف اسرائیل به هیچ عنوان مطرح نیست.»

تام نایدس در ادامه مدعی شد: «ما توسعه شهرک‌سازی را رد می‌کنیم و مطمئنا با هر چیزی شبیه به عملیات الحاق نیز مخالف هستیم.»

نایدس همچنین تأکید کرد: «امنیت اسرائیل برای ایالت متحده آمریکا به‌غایت مهم است. من موضع آمریکا را به نخست‌وزیر اسرائیل توضیح دادم و بررسی این مسئله را با هر یک از وزرا در کابینه اسرائیل دنبال خواهم کرد.»

وی در عین حال مدعی شد: «ما خواهان حفظ عملی ایده راهکار دو دولتی هستیم. موضع واشنگتن کاملا روشن است و ما می‌خواهیم وضعیت موجود را در «کوه معبد» (اشاره به مسجد الاقصی) حفظ کنیم.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که مشاور امنیت ملی کاخ سفید و وزیر خارجه آمریکا برای رایزنی با رژیم صهیونیستی درباره ایران و تدارک سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صیهونیستی به واشنگتن، در ماه جاری میلادی به تل‌آویو سفر می‌کنند.

براساس گزارش رسانه‌های عبری، قرار است وزیر خارجه آمریکا در پایان ماه جاری میلادی از فلسطین اشغالی بازدید نماید تا دولت جو بایدن، «درک بهتری از دستورکار» کابینه فعلی این رژیم پیدا کند./فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: