صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۱۷ - ۲۰ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 10
کد خبر: ۱۶۷۷۵۴

اقدام جدید اردن درپی اختلافات تازه با تل‌آویو

بانک مرکزی اردن تصاویر اسکناس‌های جدید که در یکی از آن‌ها تصویر ملک عبدالله دوم در کنار مسجد الاقصی در بیت المقدس وجود دارد را منتشر کرد.

به گزارش راهبرد معاصر اردن درپی اختلافات تازه با تل‌آویو اسکناس‌های جدیدی چاپ کرده که نقش روی آن عکس ملک عبدالله دوم در کنار مسجدالاقصی است.
براساس گزارش العربی الجدید، این در حالی است که پس از تهدید رژیم صهیونیستی به تغییر وضعیت موجود در مسجد الاقصی، تنش‌ها بین اردن و این رژیم تشدید شده است. امان نسبت به تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای تغییر وضعیت در مسجدالاقصی و اجازه دادن به نماز و مراسم صهیونیست‌ها در این مکان مقدس هشدار داده و گفته است که برای درگیری آماده است.

با تشکیل کابینه‌ای بسیار تندرو و نژادپرست در رژیم صهیونیستی و با توجه به مشکلات ناشی از تحولات سال‌های اخیر در روابط شخصی میان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم و عبدالله دوم، پادشاه اردن، محافل سیاسی رژیم اشغالگر پیش بینی می‌کنند که روابط میان امان و تل‌آویو به پائین‌ترین حد خود خواهد رسید و به نوعی وارد بحران خطرناک سیاسی خواهد شد.

برنامه ریزی ایتمار بن غفیر چهره فاشیست کابینه و وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی برای ورود به مسجد الاقصی نیز به منزله ماجراجویی علیه اعراب و مسلمانان تلقی شد، اما نکته مهم‌تر این است که چنین برنامه‌ای پیامی تند به پادشاه، مقامات و مردم اردن بود، زیرا اردن از سال ۱۹۶۷ قیمومیت اماکن مقدس مسلمانان و مسیحیان در قدس اشغالی را برعهده دارد./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: