صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۳:۵۱
  • دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 13 May 2024
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۱ - ۲۰ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 10
کد خبر: ۱۶۷۸۰۴

تنش بین نیروهای افراطی در تل‌آویو/درخواست برای بازداشت لاپید و گانتس

با تشکیل کابنیه افراطی دولت نتانیاهو جنگ قدرت در تل آویو بالا گرفت و یک نماینده کنست از حزب ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی خواستار بازداشت شماری از مقامات سابق رژیم صهیونیستی و در رأس آنان بنی گانتس و یائیر لاپید شده است.

به گزارش راهبرد معاصر از خبرگزاری فلسطینی سما، «زویکا فوگل» نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی گفت: باید یائیر لاپید نخست‌وزیر سابق ، بنی گانتس و موشه یعلون وزیر جنگ سابق و اسبق رژیم صهیونیستی و همچنین یائیر گولان از حزب مرتس به اتهام خیانت به اسرائیل بازداشت شوند.

وی در این باره تصریح کرد: آنها بسیار خطرناک‌ هستند و درباره جنگ علیه ما سخن می گویند و با ما مانند دشمن رفتار می کنند و این خیانت به اسرائیل به شمار می‌رود و توجیهی برای زندانی کردنشان است.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که یائیر لاپید، گانتس، یعلون و گولان هرکدام نسبت به اقدامات جنجالی و افراطی بن گویر هشدار داده و اعلام کرده بودند که چنین اقداماتی پیامدهای خوبی به همراه نخواهد داشت.

«یائیر لاپید» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در این باره با هشدار به کابینه راست افراطی «بنیامین نتانیاهو» درباره اقدامات اخیر «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم گفت که رفتارهای بن گویر ممکن است به انتفاضه سوم منجر شود.

یعلون نیز امروز از نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی خواست که از دستورات وزیر امنیت داخلی جدید پیروی نکنند.

وی در پیامی توئیتری از «کوبی شباتی» رئیس پلیس این رژیم خواست از نیروهایش در مقابل تصمیمات و دستورات وزیر جدید امنیت داخلی حمایت کند.

اقدامات کابینه افراطی و تندروی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها از جمله دستور جمع آوری پرچم های فلسطین به تشدید تنش‌ها در سرزمین‌ های اشغالی منجر شده و حتی واکنش اعضای عرب کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی را به همراه داشته است.

وزیر امنیت داخلی افراطی رژیم صهیونیستی یکشنبه شب به رئیس پلیس صهیونیست‌ها دستور داد که پرچم های فلسطین از اماکن عمومی سرزمین‌های اشغالی جمع آوری شود.

تصمیم بن گویر به دنبال به اهتزاز درآمدن پرچم فلسطین در مراسمی در شهرک «عاره» در اواخر هفته گذشته بود که مردم این منطقه آزادی «کریم یونس» اسیر فلسطینی را پس از ۴۰ سال اسارات در زندان‌های رژیم صهیونیستی جشن گرفته بودند.

بن گویر همچنین به رئیس پلیس صهیونیست‌ها دستور داده با وجود دستورالعملی برای جلوگیری از برگزاری جشن آزادی کریم یونس، درخصوص برگزاری آن تحقیق کند.

وی پیشتر نیز در نامه ای به «امیر اوهانا» رئیس کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی، از او خواست طرح دیدار نمایندگان عرب کنست با اسیران فلسطینی را لغو کند.

حضور بن گویر در کابینه بنیامین نتانیاهو موجب افزایش تنش ها در سرزمین های اشغالی و منطقه شده است.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی سه‌شنبه گذشته در اولین هفته کاری خود به همراه گروه دیگری از صهیونیست‌ها با حمایت نظامیان این رژیم در اقدامی تحریک‌آمیز به مسجد الاقصی یورش برد.

این اقدام بن گویر با واکنش گسترده مسلمانان روبه‌رو شد و کشورهای اسلامی آن را محکوم کردند.

به عقیده تحلیلگران سیاسی، حضور راست افراطی و احزاب دینی صهیونیستی و حریدی در قدرت از یک سو باعث خواهد شد که بحران و چند دستگی داخلی در رژیم صهیونیستی تشدید شده و ائتلاف حاکم آینده به ریاست نتانیاهو رویکرد و سیاست‌های بسیار افراطی و فاشیستی را علیه فلسطینی‌ها در داخل سرزمین‌های اشغالی و در کرانه باختری و قدس و نوار غزه در پیش بگیرد و از سوی دیگر، سطح تنش‌ها در منطقه را افزایش می دهد./ایرنا

نظر شما