صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۲۷ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 17
کد خبر: ۱۶۸۴۲۹
سید رضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» مطرح کرد:

تلاش انگلیس برای سبقت گرفتن از آمریکا در خیانت به مردم ایران

سید رضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان هشدار یک نهاد نظارتی انگلیس درباره اینکه اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به‌عنوان «سازمان تروریستی»، تعریف تروریسم را بی‌ثبات می‌کند، گفت: دنبال کردن تحریم ایران از سوی لندن نشان می‌دهد انگلیس در خیانت به مردم ایران هم‌پای آمریکا سختکوش است.

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ مقام‌های انگلیسی در صدد بررسی طرحی با هدف تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به بهانه‌های مختلف هستند. رویترز دراین‌باره به نقل از لئو دوچرتی، مشاور وزیر امور خارجه انگلیس گزارش کرد، لندن به صورت جدی به‌دنبال تحریم سپاه پاسداران ایران به عنوان یک سازمان به اصطلاح «تروریستی» است.

 

با وجود این، هنوز چیزی در این زمینه قطعی نیست و به گفته مشاور وزیر امور خارجه انگلیس، مسئولان این کشور تاکنون به تصمیم نهایی دست نیافته‌اند.

 

مشخص بود بعد از شکست در برابر ایران، شکست خوردگان به دنبال اعمال فشارهای جدید بر ملت ایران خواهند بود

سید رضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل بین‌الملل درباره چرایی تمرکز اروپا بر اعمال چندین تحریم علیه ایران در هفته های گذشته به «راهبرد معاصر» گفت: شکست اروپا به عنوان یکی از مهمترین حامیان اغتشاشگران را می توان عامل مهمی در عصبانیت اروپا و حرکت به سمت اعمال تحریم ها علیه ایران عنوان کرد. اروپا مفتضحانه نتوانست فتنه ای که علیه ایران راه انداخته بود، مدیریت کند هر چند سه ماه کشور را درگیر آشوب های متعدد کرد، اما درنهایت نقشه بسیار پیچیده ای که برای براندازی جمهوری اسلامی تهیه دیده شده بود، با برآوردهای غلط به هم ریخت.


وی افزود: اروپایی ها مردم ایران را به خوبی نمی شناسند، به همین دلیل با شکست بسیار سنگینی مواجه شدند. مشخص بود بعد از شکست در برابر ایران، شکست خوردگان به دنبال اعمال فشارهای جدید بر ملت ایران خواهند بود.


کارشناس مسائل بین‌الملل توضیح داد: با وجود اینکه آمریکا در سال های گذشته برای به زانو درآوردن جمهوری اسلامی ایران بسیار تلاش کرد، اما با مقاومت مردم تلاش ها خنثی شد. با اینکه آمریکا در سال های گذشته هر آنچه توانست علیه مردم ایران انجام داد، مقام‌های ارشد سیاسی آمریکا اعتراف کردند همه آنچه آمریکایی ها می خواستند علیه ملت ایران انجام دهند در سال‌های گذشته انجام شده است. 

 

اروپایی‌ها تلاش می کنند با اعمال فشار و تحریم، جمهوری اسلامی ایران را از مسیری که در 40 سال گذشته پیموده است خارج کنند

صدرالحسینی گفت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا پیش‌تر همه نوع فشارهای به اصطلاح حداکثری، خرد کننده و تحمل ناپذیر را علیه ملت ایران اعمال کرد، بنابراین آنچه به زعم جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا باقی مانده فشاری برای از بین بردن جمهوری اسلامی است که این بار وظیفه به اروپا سپرده شد.


تحلیلگر سیاست خارجی توضیح داد: اروپایی‌ها تلاش می کنند با اعمال فشار و تحریم، جمهوری اسلامی ایران را از مسیری که در 40 سال گذشته پیموده است خارج کنند و در ادامه، با دمیدن تنفس مصنوعی به کالبد ضد انقلاب خارج نشین و بازوان داخلی آنها به دنبال تحقق اهداف خود بودند. 


صدرالحسینی عنوان کرد: نباید فراموش کرد امروز کسانی که در قالب ورزشکار، هنرمند، استاد دانشگاه و حتی روحانی خود را صدای اقشار مختلف مردم می‌دانند (البته تعدادشان زیاد نیست) و در سه ماه گذشته علیه جمهوری اسلامی تبلیغات و سر و صدای زیادی به راه انداختند با بن بست و شکست واقعی مواجه شدند؛ به همین دلیل اروپایی ها برای احیای این مجموعه باید اقدامی در دستور کار خود قرار دهند و موضوع تحریم های جدید و تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را برجسته کرده اند.


وی توضیح داد: ناکارآمدی تحریم ها علیه ایران که پیش‌تر به‌وسیله آمریکایی‌ها به کار گرفته شده بود، خود را نشان داده است و دشمن می داند نتوانسته اهداف خود را علیه انقلاب اسلامی و مردم کشورمان محقق کند؛ بنابراین مأموریت امروز به اروپایی ها واگذار شده است تا جای شک و شبهه ایی از دشمنی نظام سلطه با ملت ایران وجود نداشته باشد.


صدرالحسینی درباره نقش صهیونیزم در فتنه گری های داخلی ایران گفت: نقش صهیونیسم بین الملل، صهیونیزمی که  امروز در آلمان و فرانسه برای تحریک مردم ایران وارد عمل شده است را در اغتشاشات اخیر نباید نادیده گرفت. تروئیکای اروپا از سویی همیاری و همکاری با آمریکا را در پیش گرفته است و از سوی دیگر به دنبال احیا و تنفس مصنوعی برای به بن بست رسیدگان و شکست‌خوردگان اغتشاشات است. 


وی افزود: در موضوع تروریسم شناختن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مجلس عوام انگلیس اختلاف نظرهایی وجود دارد، بنابراین قانون همچنان غیر قابل اجراست و الزام آور نیست. با اینکه دولت انگلیس چنین خواسته ای دارد، اما مجلس عوام قرار است به این موضوع رسیدگی کند. دنبال کردن تحریم ایران از سوی دولت انگلیس نشان می دهد لندن در خیانت به مردم ایران همپای آمریکا سختکوش است. 


تحلیلگر مسائل بین‌الملل تصریح کرد: چند روز قبل یک نهاد نظارتی در انگلیس هشدار داده بود، اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به عنوان سازمان تروریستی، تعریف انگلستان را از تروریسم بی‌ثبات می‌کند و نیروهای نظامی متحدان بین‌المللی لندن را در محدوده قانون تروریسم قرار می‌دهد. 


وی افزود: جاناتان هال کِی‌سی، رئیس سازمان دولتی «بازبین مستقل قوانین تروریسم» هشدار داده بود، اعلام رسمی سپاه به عنوان گروه تروریستی عواقب گسترده‌ای خواهد داشت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: