صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۱:۴۷
  • چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
  • Wednesday 12 April 2023
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۵ - ۲۶ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 16
کد خبر: ۱۶۸۷۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

پیش بینی فروش هر بشکه نفت ۸۵ دلار‏، در لایحه بودجه ۱۴۰۲

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: طبق گزارش ارائه شده از سوی وزیر نفت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ فروش ۱.۴ میلیون بشکه نفت با نرخ هر بشکه ۸۵ دلار پیش‌بینی شده است.

به گزارش راهبرد معاصر، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1402 در تشریح جلسه نوبت عصر امروز بیان کرد: وزیر تعاون میهمان این جلسه بود که درباره موضوعات مربوط به صندوق‌های اجتماعی و سازمان بهزیستی در لایحه بودجه سال 1402 بحث و تبادل نظر شد همچنین وزیر نفت و رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره پیش‌بینی میزان فروش نفت در لایحه بودجه سال آینده توضیحاتی به اعضای کمسیون ارائه کردند.

وی افزود:طبق گزارش ارائه شده از سوی میهمانان جلسه در لایحه بودجه سال 1402 فروش 1.4 میلیون بشکه نفت با نرخ هر بشکه 85 دلار پیش‌بینی شده است و همچنین گزارشی از سهم نفت و فرآورده های نفتی در هدفمندی یارانه‌ها به اعضای کمیسیون ارائه شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 تصریح کرد: مجلس تاکنون هیچ مصوبه‌ای درباره بودجه 1402 نداشته و تمام موضوعات مطرح شده، پیش بینی‌ها در لایحه بودجه سال آینده است؛ در صورت تصویب کلیات لایحه بودجه در مجلس ما وارد بررسی جزئیات بخش درآمدی می‌شویم.

زارع ادامه داد: در شیفت سوم کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 امروز، موضوعات مربوط به بودجه شرکت‌های دولتی بررسی خواهد شد، فردا نیز اعتبارات استانی و گزارش دیوان محاسبات بررسی می‌شود.

عدم افزایش سقف بودجه به واقعی شدن منابع و هزینه‌ها کمک می‌کند

بر اساس این گزارش مسعود میرکاظمی در حاشیه نشست نوبت عصر کمیسیون تلفیق لایحه بودجه، گفت: امروز بحث مصارف لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این جلسه تبصره 14 که به موضوع یارانه‌ها اشاره دارد، مورد بررسی قرار گرفت، تاکید کرد:این تبصره از ابعاد مختلف چه در زمینه هزینه‌های جاری و چه بخش تملک دارایی‌های مالی و همینطور موضوع تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و عمرانی به تفصیل مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس سازمان برنامه بودجه ادامه داد : همچنین در زمینه یارانه‌ها و میزان درآمد حاصل از آن امروز مفصل بحث شد و وزرای بهداشت و درمان، تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جلسه حضور پیدا کردند و موضوعات مربوط به صندوق‌ها و بهداشت درمان هم مورد بررسی قرار گرفت.

میرکاظمی با بیان اینکه در زمینه بررسی تبصره 14 وزیر نفت در این جلسه حضور پیدا کرد، ادامه داد: با حضور وزیر نفت، در زمینه درآمدهای حاصل از صادرات فرآورده‌های نفتی و فروش داخلی گاز و فرآورده‌هایی که منابع اصلی تبصره 14 را تشکیل می‌دهند، بحث و بررسی مفصلی صورت گرفت. همچنین نمایندگان سوالات خود را در این بخش مطرح کردند و اعضای حاضر به این سوالات پاسخ دادند.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ما بر این بوده که منابع و مصارف در سال جاری کمترین مغایرت داشته باشند و بتوانیم عملکردی بالای 95 درصد را داشته باشیم، تاکید کرد: به واقع همین اصول را برای سال آینده هم کاملا حفظ کرده‌ایم و در دولت هم همین موضوع تصویب شده است.

وی با بیان اینکه مجلس سال گذشته سقف بودجه را بالا نبرد و این مسئله کمک زیادی به واقعی دیدن منابع کرد، ادامه داد: این رویه باعث شد مصارف تا جایی که امکان دارد اجتناب ناپذیر دیده شود تا فشار مضاعفی بر زندگی مردم وارد نشود./ تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
اقایان پول بدون پشتوانه باید سقوط کند نفت را پشتوانه پول قرار دهید هرگز سقوط نخواهد کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟