صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۲۷ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 17
کد خبر: ۱۶۸۸۰۸

ترکیه خظاب به دمشق:‌ در سوریه، اشغالگر نیستیم

حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه، به دمشق که توافق با آنکارا را منوط به توقف اشغالگری و پایان دادن به حمایت از گروه‌های تروریستی اعلام می‌کند، پاسخ داد.

به گزارش راهبرد معاصر، حزب حاکم «عدالت و توسعه» در ترکیه، به مطالبه دمشق مبنی بر پایان «اشغالگری ترکیه در سوریه» واکنش نشان داد.

 

به اعلام شبکه ترکی «TRT»، «عمر چلیک» سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه در یک نشست خبری تاکید کرد که کشورش «یک نیروی اشغالگری در سوریه نیست. تهدید نخست و حقیقی سوریه، سازمانهای تروریستی هستند نه ترکیه».

 

وی تاکید کرد: ترکیه از همان آغاز به وحدت و یکپارچگی کشور سوریه می‌گذاشت..در صورت تکمیل مقدمات و تدارکات لازم، وزرای خارجه دو کشور برای از سرگیری مذاکرات دیپلماتیک و سیاسی دیدار خواهند کرد».

 

سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه در ادامه بر ضرورت توسل به روند سیاسی تاکید کرد و گفت: «آنچه باید در سوریه انجام شود، حرکت رو به جلو در روند سیاسی است تا با سازمان‌های تروریستی که تمامیت ارضی سوریه را تهدید می‌کنند، مبارزه شود».


این در حالی است که «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه، در دیدار اخیرش با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران گفته بود: «دمشق به گفت‌وگو با ترکیه ادامه نخواهد داد مگر اینکه هدفش پایان دادن به اشغالگری و توقف حمایت از سازمان‌های تروریستی باشد».

 

رئیس‌جمهور سوریه در استقبال از فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه به سوریه نیز تاکید کرد: «دیدارهای سه‌جانبه سوریه، روسیه و ترکیه باید بر اساس هماهنگی و برنامه‌ریزی قبلی بین دمشق و مسکو باشد».


«رجب طیب اردوغان» پنجم دسامبر گذشته خبر داد که به «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه برگزاری نشست بین رهبران ترکیه، سوریه و روسیه را پیشنهاد داده است. / فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: