صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۱:۲۹
  • چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱
  • Wednesday 18 January 2023
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۲۸ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 18
کد خبر: ۱۶۸۹۷۳

کرملین: برای تامین امنیت خود، نیروهای دائم ارتش را افزایش می‌دهیم

سخنگوی کرملین گفت برنامه‌های روسیه برای افزایش ارتش دائم خود به حدود ۱.۵ میلیون نیرو برای امنیت آن ضروری است.

به گزارش راهبرد معاصر، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه، با متهم کردن آمریکا و متحدانش به راه‌اندازی «جنگ نیابتی» علیه مسکو، گفت: «برنامه‌های روسیه برای افزایش ارتش دائم خود به حدود ۱.۵ میلیون نیرو برای امنیت آن ضروری است.»

 

به گزارش راشاتودی، پسکوف به خبرنگاران توضیح داد: «جنگ نیابتی شامل عناصر مشارکت غیرمستقیم در اقدام نظامی، عناصر جنگ اقتصادی، جنگ مالی و قانون است.» وی افزود: «این وظیفه وزارت دفاع است که امنیت روسیه را تضمین کند.»

 

سخنگوی کرملین پیش از این برنامه‌ریزی ارتش روسیه برای فراخوان موج دوم بسیج عمومی در پاسخ به درگیری جدید در اوکراین را تکذیب کرد و آن را شایعاتی ساخته و پرداخته عوامل خارجی و داخلی دانست.

 

دیمیتری پسکوف به خبرنگاران گفت: «این (شایعات) به طور مصنوعی از خارج و داخل کشور پخش می‌شود. توصیه می‌کنم تضمین‌های رئیس‌جمهور پوتین را در این زمینه به خاطر بسپارید.»

 

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در نشست وزیران در ۲۱ دسامبر که با حضور «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه برگزار شد، پیشنهاد کرد تعداد نیرو‌های روسی در خدمت نظامی فعال به ۱.۵ میلیون نفر افزایش یابد.

 

شویگو گفت که سربازان و افسران حرفه‌ای که تحت قرارداد خدمت می‌کنند باید تقریباً ۶۹۵ هزار نفر از این تعداد را تشکیل دهند و بقیه از طریق خدمت اجباری ثبت نام شوند./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: