صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۲۸ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 18
کد خبر: ۱۶۹۰۵۴

بلایای طبیعی در سال ۲۰۲۲ میلیون‌ها آمریکایی را آواره کرده است

بر اساس آمار اداره سرشماری ایالات متحده، سال گذشته میلادی بلایای طبیعی بیش از سه میلیون آمریکایی از جمله یک میلیون نفر را در ایالت فلوریدا آواره کرده است.

به گزارش راهبرد معاصر، داده‌ها نشان داده بلایای طبیعی میلیون‌ها آمریکایی را در سال گذشته آواره کرده است. بر اساس آمار اداره سرشماری ایالات متحده، بلایای طبیعی بیش از سه میلیون آمریکایی از جمله یک میلیون نفر را در فلوریدا در سال ۲۰۲۲ آواره کرده است. 

 

به گزارش وبگاه خبری هیل، این داده‌ها که اولین بار توسط Pluribus News گزارش شد نشان داد حدود ۳.۳۳ میلیون آمریکایی در سال گذشته به دلیل بلایای طبیعی آواره شدند. کثرت در فلوریدا بود جایی که چنین حوادثی ۹۹۹ هزار و ۴۰۱ نفر حدود هفت درصد جمعیت این ایالت را مجبور به ترک خانه‌های خود کرد. 

 

توفان ایان (توفان درجه چهار) این ایالت را در ماه سپتامبر درنوردید که باعث ریزش زمین در بخش جنوب غربی این ایالت شد و دستکم ۱۱۴ کشته برجای گذاشت و ۶۵ میلیون دلار خسارت بیمه‌ای به بار آورد. 

 

لوئیزیانا شاهد تعداد کمتری از افراد آواره بود اما جمعیت بیشتری درگیری شدند. آمار نشان داد ۴۱۰ هزار نفر از ساکنان این ایالت معادل ۱۵ درصد از جمعیت آن سال گذشته آواره شدند. بلایای طبیعی که این ایالت را در سال ۲۰۲۲ متاثر کرد شامل چند گردباد از جمله وقوع یک مورد در ماه دسامبر بود که دست‌کم سه کشته برجا گذاشت. 

 

بر اساس داده‌ها، ایالت‌های کوچک واقع در منطقه نیوانگلند، غرب میانه و گریت پلینز شاهد کمترین تعداد آوارگی ساکنان در سال گذشته بودند. حدود ۰.۲ درصد از ساکنان ایندیانا، مین، داکوتای شمالی و اوهایو در سال گذشته میلادی به دلیل بلایای طبیعی آواره شدند. 

 

سازمان پناهندگان سازمان ملل آوارگی ناشی از بلایای طبیعی را یکی از ویرانگرترین تاثیرات آب و هوایی اعلام کرده است. / فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: