صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۱۱ - ۳۰ تير ۱۳۹۸ - 2019 July 21
کد خبر: ۱۷۰۱۳

محمود عباس: نمی‌گذاریم عده‌ای روابط عالی ما با لبنان را تخریب کنند

رئیس تشکیلات خودگردان درباره حوادث اخیر پیرامون آوارگان فلسطینی در لبنان اعلام کرد، عده‌ای می‌خواهند روابط خوب دوجانبه میان فلسطین و لبنان را تخریب کنند اما این اجازه به آنها داده نخواهد شد.

به گزارش راهبرد معاصر ، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، موضع وی در قبال طرح آمریکا برای حل نزاع فلسطینی-اسرائیلی موسوم به «معامله قرن» تغییری نکرده و تشکیلات خودگردان این طرح را نمی‌پذیرد.

 

بر اساس گزارش روزنامه سعودی «الشرق الاوسط»، عباس در نشست کمیته مرکزی جنبش فتح به حفاری‌های اخیر در شهر قدس نیز پرداخت و گفت: این حفاری‌ها بسیار خطرناک است و نباید به اسرائیلی‌ها اجازه دهیم به این کارها در پایتخت ابدی فلسطین ادامه دهند.

 

وی درباره مشکلاتی که اخیرا درباره آوارگان فلسطینی در لبنان پیش آمد، گفت: موضع ما همیشه این بوده و هست، حوادث کنونی در لبنان باید با گفت‌وگو با برادران لبنانی حل شود حال هر چقدر طول بکشد. خواستار هیچ تنش یا درگیری با لبنان نیستیم و می‌خواهیم فرصت را از کسانی که می‌خوانند این روابط عالی میان ما را از بین ببرند، بگیریم.

 

محمود عباس سپس از سفر در پیش‌روی «محمد اشتیه» نخست‌وزیر دولت تشکیلات خودگردان به اردن و عراق اشاره و ابراز امیدواری کرد این سفر با توافقنامه‌هایی همراه باشد.

«کمیل ابوسلیمان» وزیر کار لبنان یک ماه به صاحبان مشاغل در لبنان فرصت داد تا تکلیف کارگران غیرقانونی خود را تعیین کنند؛ مهلتی که در نهم ژوئیه (هجدهم تیر ماه) به پایان رسید و اقدامات وزارت کار برای روشن شدن تکلیف این کارگران در دهم ژوئیه آغاز شد.

 

در واکنش به این اقدام، گروه‌های فلسطینی، آن را اجرای طرح «معامله قرن» آمریکا دانستند و گفتند، هم‌زمان با تلاش برخی طرف‌ها برای حذف حق بازگشت آوارگان فلسطین به کشورشان، وزیر کار دولت سعد الحریری، وضعیت را بر آنان سخت کرده است.

 

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد، موضوع تصمیم‌گیری درباره آوارگان فلسطینی در لبنان و مشکلات پیش آمده اخیر تمام شده است و وضعیت به حالت قبل برخواهد گشت.

منبع : فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: