صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۵:۳۱
  • دوشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
  • Monday 20 February 2023
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 09
کد خبر: ۱۷۱۸۶۸
سید رضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» مطرح کرد:

غرب مقهور اقتدار و عظمت انقلاب اسلامی

سید رضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه انقلاب اسلامی به مفهوم خرد کردن آمریکا در جغرافیای سیاسی جهان بود، گفت: جمهوری اسلامی توانسته به‌عنوان الگو در حوزه موضوعات علمی، دفاعی و استقلال‌خواهی پرچم‌دار بسیاری از کشورها با دیدگاه‌های مختلف باشد.

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ این روزها در جهان سیاست، اقتدار و استقلال سیاسی حرف نخست را می زند و یکی از مؤلفه های اصلی قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه های منطقه ای و بین الملل، اقتدار است؛ اقتداری که در حوزه های علمی، دفاعی و نظامی حرف های بسیاری برای گفتن دارد، ولی شاید زوایای آن به خوبی برای مردم به ویژه نسل جوان و آینده ساز کشور باز نشده باشد.


مقام معظم رهبری تأکید بسیاری در بیان حقایق و بازخوانی مؤلفه های قدرت برای جوانان دارند. تلاش معاندان برای کتمان حقایق، لزوم عمل به جهاد تبیین در روشنگری و بیان آنها را بیش از پیش نمایان می کند. باید عنوان کرد، شکسته شدن هیبت پوشالی ابرقدرت ها، پایین کشیده شدن پرچم تسلط ظالمانه و متکبرانه آمریکا از ایران، نجات کشور از سلطه قدرت هاى مستکبر جهانى، شکست نظام مارکسیستی و اقتدار علمی و دفاعی ازجمله دستاوردهای انقلاب در راستای استقلال سیاسی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی است.


شکست هیمنه پوشالی دو ابرقدرت شرق و غرب

سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل بین الملل درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی به «راهبرد معاصر» گفت: انقلاب اسلامی توانست هیمنه پوشالی دو ابرقدرت آن زمان را با چالش جدی مواجه و آنها را شکست دهد.

شعارهای انقلاب اسلامی توانست نظام پوشالی آمریکا را که متکبرانه بعد از کودتای 28 مرداد 1332، یعنی بعد از 25 سال که بر کشورمان حاکم و بر مقدرات کشور تسلط داشت، پایین بکشد


وی افزود: انقلاب اسلامی تنها حرکتی سیاسی و اجتماعی نبود که مجبور نباشد یا به شرق به محوریت شوروی کمونیست یا به غرب به محوریت آمریکای لیبرالیسم تکیه نزند. انقلاب اسلامی توانست در شرایط دوقطبی حاکم، حرف جدیدی بزند و آن شعار «نه شرقی و نه غربی، جمهوری اسلامی» بود و مفهوم این شعار وابستگی نداشتن از جهت فکری به شرق و غرب است.


کارشناس مسائل بین الملل عنوان کرد: شعارهای انقلاب اسلامی توانست نظام پوشالی آمریکا را که متکبرانه بعد از کودتای 28 مرداد 1332، یعنی بعد از 25 سال که بر کشورمان حاکم و بر مقدرات کشور تسلط داشت، پایین بکشد.


خرد کردن آمریکا در ژئوپلتیک ترین نقطه جهان

صدرالحسینی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی به مفهوم خرد کردن آمریکا در جغرافیای سیاسی جهان بود، گفت: انقلاب اسلامی نجات یافتن ملت ایران از دست مستکبران بین‌المللی بود که از هیچ اقدامی برای شکست دادن انقلاب اسلامی غافل نبودند. مهمترین اقدام غرب برای نابودی جمهوری اسلامی تحمیل جنگ هشت ساله بر ملت ایران بود.


وی افزود: عامل پیروزی در جنگ تحمیلی، جمهوری اسلامی و رزمندگان دلاور و مقاومش بودند، در حالی که آمریکایی‌ ها با تعجب پیروزی انقلاب اسلامی را نظاره‌گر بودند و تعدادی از منصفین آمریکایی‌ها اقرار کردند، جمهوری اسلامی در دفاع مقدس که در مقابل 40 کشور به طور مستقیم و غیرمستقیم به بعثی‌های عراقی کمک می کردند به پیروزی دست یافت.


کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا که در روزهای اخیر به ناتوانی کشورش برای شکست جمهوری اسلامی اعتراف کرد، اقرار می کند سخت ترین ابزار را برای نابودی جمهوری اسلامی به کار بردند، اما نتوانستند موفق شوند. بنابراین، علاوه بر اینکه تلاش می کنند به روش های نرم، اجتماع بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی ایجاد کنند، چندان امیدی به پیروزی در مقابل جمهوری اسلامی و به انحراف کشیدن این نظام ندارند.


صدرالحسینی افزود: فراموش نمی کنیم مدتی آمریکایی‌ها نه بر نابودی و شکست جمهوری اسلامی، بلکه بر تغییر رفتار آن تأکید کردند و البته اصرارشان بر تغییر رفتار جمهوری اسلامی در نظام بین‌الملل نوعی انحراف از ارزش‌ها و آرمان های انقلاب اسلامی است که درنهایت می تواند به شکست وی منجر شود.


وی عنوان کرد: امروز آمریکایی‌ها به این نتیجه دست یافته‌اند با تحمیل جنگ، اعمال شدیدترین تحریم‌های اقتصادی و سخت‌ترین اقدامات در حوزه انزوای سیاسی نیز نتوانسته‌اند انقلاب اسلامی را شکست دهند، زیرا انقلاب اسلامی قوی ترین انقلابی است که علاوه بر مبارزه با مخالفانش توانست به موفقیت‌های بی نظیری دست یابد.

نشان داده ایم می توان نظام جهانی را از دوقطبی بودن سلطه پذیر و سلطه‌جو به شرایط جدید تغییر داد که دیگر کشورها مجبور به پذیرش سلطه بیگانه نباشند


صدرالحسینی با ارزیابی موقعیت علمی و دفاعی ایران در منطقه و عرصه بین الملل گفت: امروز به خوبی می توانیم بیان کنیم جمهوری اسلامی توانسته به عنوان الگو در حوزه موضوعات علمی، دفاعی و استقلال خواهی پرچمدار بسیاری از کشورها با دیدگاه‌های مختلف باشد. به همین دلیل تبیین این موضوع با زبان مورد توجه جوانان در محافل مختلف و به صورت مصداقی می تواند در قالب جهاد تبیین شرایط بهتری را برای گام دوم انقلاب اسلامی فراهم کند.


وی عنوان کرد: در آستانه چهل و چهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم که به حول و قوه الهی آن را با اجتماع پرشور مردم برگزار خواهیم کرد. نشان داده ایم می توان نظام جهانی را از دوقطبی بودن سلطه پذیر و سلطه‌جو به شرایط جدید تغییر داد که دیگر کشورها مجبور به پذیرش سلطه بیگانه نباشند و سلطه‌جویان بدانند کشورهای مستقلی هستند که نمی توانند سلطه خود را بر آنها استوار کنند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: