صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 06
کد خبر: ۱۷۱۸۸۸
حمیدرضا ترقی، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» بررسی کرد:

اهمیت عفو فریب‌خوردگان حوادث اخیر از سوی رهبر انقلاب

حمیدرضا ترقی، کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، در مواجهه با جوانان کار فرهنگی لازم و واجب است، گفت: بازداشت بخشی از معترضان نمی‌تواند موجب بهبود فکری و اصلاح اشتباهات جوانان شود، بنابراین عفو زمینه مناسبی است تا به این جوانان فرصت داده شود در اعمال، رفتار و افکار خود بازبینی کنند و متوجه شوند تحت تأثیر عواملی دست به این کارها زدند که به‌هیچ‌وجه خیرخواه ملت ایران نیستند.

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ به دنبال پیشنهاد رئیس قوه قضائیه به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در زمینه موافقت با عفو و تخفیف مجازات جمع قابل توجهی از متهمان و محکومان حوادث اخیر و همچنین محکومان دادگاه های عمومی و انقلاب و سازمان قضایی نیروهای مسلح، رهبر انقلاب اسلامی با این پیشنهاد موافقت کردند.


در نامه حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای به مقام معظم رهبری آمده است: در حوادث اخیر تعدادی از افراد به ویژه جوانان بر اثر القائات و تبلیغات دشمن مرتکب رفتارهای نادرست و جرائمی شدند که علاوه بر گرفتاری برای خود، باعث زحمت خانواده و نزدیکان خویش شدند و اکنون تعداد قابل توجهی از آنان بعد از برملا شدن نقشه دشمنان خارجی و جریان‌های ضد انقلاب و ضد مردمی با ابراز پشیمانی و ندامت تقاضای بخشش دارند.


رئیس قوه قضائیه در نامه خود نوشته است: کلیات شرایط و ضوابط عفو و تخفیف مجازات متهمان و محکومان پس از انجام کارهای کارشناسی و مشورت با مقام های ذی صلاح در دو بخش تهیه شده است.

بیماری ناآگاهی ذهنی جوانان باید مداوا شود و همان گونه که مقام معظم رهبری (حفظه الله) در سخنان خود در جمع دانش آموزان فرمودند، در مواجهه با جوانان کار فرهنگی لازم و واجب است، نه برخورد خشونت آمیز


حمیدرضا ترقی؛ کارشناس مسائل سیاسی درباره اهمیت عفو صادر شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در حق مجرمان و محکومان به ویژه دستگيرشدگان حوادث اخیر به «راهبرد معاصر» گفت: عفو بخش قابل توجهی از مجرمان و دستگیرشدگان ماه های گذشته در کنار سایر محکومان و زندانیان از سوی مقام معظم رهبری نشان می‌دهد مجموعه دستگاه های امنیتی، فرهنگی و اطلاعاتی کشور به این جمع بندی رسیده اند برخی جوانان تحت القائات فضای مجازی با اغتشاشگران و عوامل جاسوسی و بیگانگان همراهی کردند.


وی افزود: جوانانی که در اغتشاشات اخیر موجبات ناامنی کشور را فراهم کردند و خسارت هایی به اموال عمومی و دولتی وارد آوردند، در زمینه تربیت و آگاهی بخشی نقایص زیادی دارند، لذا نباید بار همه مشکلات را تنها به دوش فریب خوردگان انداخت، بلکه باید موضوعات جامع بررسی شود.

 
کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: نمی توان تعلل و قصور دستگاه های فرهنگی و کنترل نکردن فضای مجازی را در وقوع حوادث اخیر نادیده گرفت. بیماری ناآگاهی ذهنی جوانان باید مداوا شود و همان گونه که مقام معظم رهبری (حفظه الله) در سخنان خود در جمع دانش آموزان فرمودند، در مواجهه با جوانان کار فرهنگی لازم و واجب است، نه برخورد خشونت آمیز.


ترقی گفت: بازداشت و زندانی کردن بخشی از معترضان نمی تواند موجب بهبود فکری و اصلاح اشتباهات جوانان شود، لذا عفو زمینه مناسبی است تا به جوانان فرصت داده شود اعمال، رفتار و افکار خود را مورد بازبینی قرار دهند و متوجه شوند تحت تأثیر عواملی دست به این کارها زدند که به هیچ وجه خیرخواه ملت ایران نیستند.

 
کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: موضوع حائز اهمیت این است که جوانان دستگیرشده  فرزندان ملت و جامعه ایران هستند و متأسفانه دستگاه های دولتی، مسئولان کشور و خانواده هایشان در زمینه تربیت فرهنگی آنها دقت لازم را به کار نگرفته اند، لذا به عفو عمومی نیاز بود تا ابعاد مختلف رأفت نظام جمهوری اسلامی به صورت همه جانبه نشان داده شود و سعه صدر نظام و رهبری در زمینه اصلاح امور جامعه ابعاد دیگری بر افزایش همبستگی و وحدت ملی و کمک به رشد و توسعه کشور و کوتاه کردن دست دشمنان از این مرز و بوم باز کند.


ترقی گفت: عفو صادر شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی آثار مثبتی برای جوانان و جامعه به دنبال خواهد داشت که امیدوارم اثرات مثبت این موضوع در افکار و اندیشه های جوانان فریب خورده دیده شود تا در کنار هم ایرانی آباد و آزاد بسازیم.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: