صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۳:۰۹
  • يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 12 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 11
کد خبر: ۱۷۲۶۳۰

اردوغان: تعداد جانباختگان زلزله ترکیه به 21 هزار و 43 نفر رسید

رئیس‌جمهور ترکیه ضمن بیان این که زمین‌لرزه‌های شدید دوشنبه (۱۷ بهمن) در جنوب این کشور، سه برابر قدرتمندتر از زلزله مرمره در سال ۱۹۹۹ در شمال غرب ترکیه بود، گفت تعداد جانباختگان زلزله مرگبار اخیر به ۲۱ هزار و ۴۳ نفر رسیده و زخمی‌ها ۸۰ هزار و ۹۷ نفر شده است.

به گزارش راهبرد معاصر اردوغان در ادامه گفت که حافظه ترکیه مملو از فجایع مرتبط با زلزله است و افزود: در بازرسی مناطق زلزله‌زده برای ما روشن شد که با فاجعه بزرگی روبرو هستیم.

به گفته اردوغان، ۱۴ میلیون شهروند ترکیه تحت تاثیر زلزله دوشنبه قرار گرفتند و ممکن است تعداد زلزله‌زدگان در مناطق آسیب‌دیده و اطراف آن به ۲۰ میلیون نفر برسد.

رئیس‌جمهور ترکیه ضمن بیان این که عملیات جستجو و امداد در برخی شهرها و مناطق زلزله‌زده پایان یافته، افزود «هیچ شهروندی را زیر آوار باقی نخواهیم گذاشت. قول می‌دهیم روند بازسازی را تنها طرف یک سال تکمیل کنیم». اردوغان گفت ۱۶۰ هزار نیروی جستجو و نجات داخلی و خارجی شبانه‌روز در حال کار هستند.

وی در ادامه اظهار داشت: متاسفانه برخی احزاب و نیروهای سیاسی از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند و روحیه وحدت ندارند. اردوغان همچین از «کشورهای دوست و برادر» که در این فاجعه به کمک ترکیه آمدند، تشکر کرد.

به گفته رئیس‌جمهور ترکیه، این کشور بسیاری از روندها از جمله پیوستن به خدمت سربازی اجباری را به مدت چند ماه تعویق کرده است.

به گزارش الجزیره، اردوغان در اشاره به اتفاقات اخیر در این کشور در پی زلزله ویرانگر آن هم گفت: «برخی افراد ضعیف‌النفس از این فاجعه برای غارت و ربودن سوءاستفاده کردند و به همین خاطر وضعیت اضطراری اعلام کردیم». وی تاکید کرد دولت ترکیه علیه کسانی که در غارت و سایر جرایم در مناطق زلزله‌زده دست داشته‌اند، اقدام خواهد کرد./باشگاه خبرنگاران

نظر شما