صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۵۱ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 14
کد خبر: ۱۷۳۱۶۹

عراق: گاز دریافتی از ایران کافی نیست

وزیر برق عراق ضمن تاکید بر نیاز به افزایش پمپاژ گاز وارداتی ایران گفت گازی که از ایران دریافت می‌شود برای نیروگاه‌های عراق کافی نیست.

به گزارش راهبرد معاصر وزارت برق عراق امروز سه شنبه اعلام کرد: میزان پمپاژ گاز ایران محدود است و روزانه به ۲۵ تا ۳۰ میلیون متر مکعب گاز نیاز داریم.

احمد موسی سخنگوی رسمی وزارت برق عراق در گفتگو با شفق نیوز گفت: پس از اتمام کار تعمیر و نگهداری خط لوله گاز که ۱۲ روز طول کشید، طرف ایرانی پمپاژ گاز را از سر گرفته است. از سه شنبه گذشته روزانه بین ۷ تا ۱۰ میلیون مترمکعب گاز دریافت می‌شود و این مقدار کافی نیست و نیاز ما را برطرف نمی‌کند.

موسی افزود: این مسئله بر ساعات تامین برق تاثیر منفی گذاشته است، اما در مجموع روند تامین برق اکنون بهتر از چند روز پیش است، چرا که پمپاژ مجدد گاز با نرخ فعلی به بهره برداری از بخشی از نیروگاه بسمایة کمک کرده است.

این درحالیست که عادل کریم، وزیر انرژی عراق اواسط سال گذشته میلادی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الفرات نیوز گفت: عراق به ۳۵ هزار مگاوات برق نیاز دارد و هر سال تقاضا برای برق، ۱۵۰۰ مگاوات بیشتر می‌شود و ظرفیت تولید برق چهار هزار مگاوات افزایش خواهد یافت. در سال ۲۰۲۶ ممکن است مازاد تولید برق داشته باشیم./باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: