صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۵۲ - ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 18
کد خبر: ۱۷۳۵۸۱

تجمع در پاریس برای لغو تحریم‌های ضد سوریه

تعدادی از فعالان فرانسوی با تجمع در پاریس خواستار لغو تحریم‌های سوریه پس از زلزله مهیب در این کشور شدند.

به گزارش راهبرد معاصر، شماری از فعالان فرانسوی با برگزاری تجمع در پاریس پایتخت این کشور خواستار لغو تحریم‌های سوریه شدند.

 

براساس گزارش المیادین، شرکت کنندگان در تجمع در پاریس که در برابر سفارت انگلیس برگزار شد، بر لزوم لغو تحریم‌های سوریه برای کمک رسانی به زلزله زدگان در این کشور تاکید کردند.

 

تجمع کنندگان پرچم‌های سوریه را در دست داشتند و بی توجهی جامعه جهانی به شرایط وخیم زلزله زدگان در سوریه را محکوم کردند.

 

در ۶ فوریه دو زمین لرزه شدید جنوب ترکیه را لرزاند. مرکز این زمین لرزه‌ها به بزرگی ۷.۶ و ۷.۷ ریشتر در قهرمان مرعش بود و ۹ استان دیگر این کشور را نیز لرزاند. این زمین لرزه‌ها همچنین چندین کشور را لرزاند و ویرانی‌های گسترده‌ای در شمال سوریه ایجاد کرده و هزاران قربانی بر جا گذاشت.

 

به موازات ادامه تلاش‌های آمریکا برای جلوگیری از کمک‌ها و فعالیت‌های انسان دوستانه پس از این فاجعه، سوری‌ها کمپین‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی برای لغو تحریم‌های آمریکا آغاز کرده اند. این کمپین‌ها با هشتگ ”محاصره سوریه را لغو کنید“ شکل گرفته اند تا شاید صدای آن‌ها به گوش کسانی که هنوز وجدانی دارند برسد.

 

با گذشت زمان، تعداد زلزله زدگانی که احتمال نجات آن‌ها وجود دارد کاهش می‌یابد. آمریکا جنایت ضد انسانی بزرگی علیه هزاران سوری که اکنون زیر آوار هستند مرتکب می‌شود و اجازه نمی‌دهد تا در کنار نزدیکان و بستگان خود زندگی با عزت و کرامتی داشته باشند./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: