صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۲:۳۶
  • سه‌شنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۱
  • Tuesday 21 February 2023
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 19
کد خبر: ۱۷۳۶۲۹

بسته کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در دیدار با همتای اوکراینی خود در مونیخ، درباره ارسال بسته کمک‌های اقتصادی و نظامی جدید به کی یف، گفتگو کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای پس از دیدار وزرای خارجه آمریکا و اوکراین در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ اظهار کرد «آنتونی بیلنکن» در دیدار با «دیمیتری کولبا» درباره بسته کمک‌های نظامی و اقتصادی بعدی از سوی واشنگتن برای کی یف، گفتگو کرد.

 

در این بیانیه آمده است وزیر خارجه آمریکا ضمن اطلاع به وزیر خارجه اوکراین درباره این بسته کمک‌های نظامی و اقتصادی برای کی یف، بر اظهارات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره ایستادن در کنار اوکراین، تاکید کرد.

 

بلینکن و کولبا همچنین بر آمادگی برای برگزاری مراسم سالگرد آغاز تهاجم روسیه به اوکراین شامل سخنرانی های برنامه ریزی شده در مقر سازمان ملل، سازمان امنیتی وهمکاری اروپا و دیگر نشست‌های چند جانبه تاکید کرد.

 

این در حالی است که پیشتر سناتور چاک شومر رهبر دموکرات‌های سنا از تصویب بسته کمک‌های نظامی و اقتصادی و بشردوستانه برای ارسال به اوکراین به ارزش 113 میلیارد دلار خبر داده بود.

 

آنتونی بلینکن، همچنین شب گذشته، شنبه، تاکید کرد که ایالات متحده هیچ شکی در پیروزی اوکراین ندارد و خواستار "احتیاط باورنکردنی" در مورد پیشنهادات درباره آتش بس شد.

 

وی در سخنرانی خود در کنفرانس مونیخ تاکید کرد: ما در مورد پیروزی و موفقیت اوکراین هیچ تردیدی نداریم. بلینکن توضیح داد، برای اینکه نظامیان اوکراینی "برای کشورشان، برای آینده خود و برای دفاع از سرزمین‌شان" می جنگند./ تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: