صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۰۸ دی ۱۳۹۷ - 2018 December 29
کد خبر: ۱۷۴۳

نامه وزیر آموزش‌وپرورش به مقام معظم رهبری

وزیر آموزش و پرورش در صفحه شخصی خود در توئیتر از 4 اقدام ویژه برای اضطراب‌زدایی از کودکان و بازگرداندن شادی و نشاط به مدارس خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ وزیر آموزش و پرورش در قالب یک رشته توییت در صفحه شخصی خود برای اضطراب‌زدایی از کودکان و بازگرداندن شادی و نشاط به مدارس، خبر از نامه ارسالی به رهبر معظم انقلاب و نظر مساعد ایشان دادند.


سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، در حساب توییتری خود نوشت:


«برای اضطراب‌زدایی از کودکان و بازگرداندن شادی و نشاط به مدارس:


۱- چندی پیش نامه‌ای را به محضر رهبر معظم انقلاب در خصوص تبلیغات پرتعداد و ناسالم برخی موسسات در رسانه‌ها نوشتم که مورد لطف و نظر مساعد ایشان قرار گرفت و دستورات موثری در این خصوص صادر نمودند.


‌۲- از وزارت ارشاد و برادرم جناب دکتر صالحی خواسته‌ام تا صدور مجوز برای کتب کمک درسی را منوط به تایید کارشناسان آموزش و پرورش نماید.


‌۳- به برادر عزیزم مهندس رحمانی وزیر محترم صمت نیز اعلام کردم که از نظر وزارت آموزش و پرورش تخصیص ارز دولتی و حمایتی برای کاغذ کتب کمک درسی هیچ توجیهی ندارد و ارز مربوط صرف تامین سایر اقلام شود.


‌۴- در نامه‌ای به برادر عزیزم دکتر علی‌عسگری با استناد به نص صریح قانون خواسته‌ام هرگونه تبلیغات در این زمینه با مجوز وزارت آموزش و پرورش انجام پذیرد. »


سید محمد بطحایی که بارها نسبت به "حجم فراوان کتاب‌های کمک آموزشی و جزوات آمادگی آزمون" انتقاد و آن را تهدیدی برای برنامه و کتاب‌ها درسی عنوان کرده بود؛ پیش از این نیز گفته بود "به سادگی یک کتاب کمک آموزشی که حداقل استانداردها را ندارد برنامه درسی ما را تهدید می‌کند و امروز در صحنه مبارزه‌ای قرار داریم که کارشناس و مولف کتاب درسی تمام مسیرهای استاندارد را طی کرده تا کنجکاوی و حس پرسشگری دانش‌آموز را تقویت کند اما بلافاصله یک مؤسسه غیرحرفه‌ای کتاب حل‌المسائل را وارد میدان می‌کند و تمام نقشه‌هایی را که ما طراحی کردیم تا دانش‌آموز خودش بیندیشد و به جواب مسئله برسد، نقش برآب می کند.".


نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: