صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 February 27
کد خبر: ۱۷۴۷۲۳

مسیر پروازهای رژیم صهیونیستی از حریم هوایی عربستان

شرکت هوایی رژیم صهیونیستی از مسیر جدید پروازها از حریم هوایی عربستان خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر، خطوط هوایی «العال» رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هواپیماهای این شرکت از روز یکشنبه از مسیر جدیدی که از عربستان سعودی و عمان می‌گذرد، استفاده می‌کنند.

 

این شرکت صهیونیستی تاکید کرد که مسیر جدید مدت پرواز از اسرائیل به کشورهای آسیایی را بیش از دو ساعت کاهش خواهد داد.

 

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که هفته گذشته مسقط به ریاض پیوست و حریم هوایی خود را به روی شرکت هوایی صهیونیستی باز کرد.

 

سازمان هواپیمایی عمان روز پنجشنبه در توییتی از گشودن حریم هوایی این کشور به روی همه شرکت‌هایی خبر داد که شرایط مورد نظر عمان را رعایت کنند.

 

سازمان هواپیمایی عمان، این اقدام را مطابق با معاهده شیکاگو و سازمان هوانوردی بین المللی ایکائو و تبعیض قائل نشدن میان شرکت‌های هواپیمایی غیرنظامی دانست.

 

اوایل سپتامبر گذشته رسانه‌های صهیونیستی خبر دادند پرواز این شرکت برای اولین بار با عبور از آسمان عربستان سعودی راهی «ژوهانسبورگ» پایتخت آفریقای جنوبی شد.

 

سازمان هواپیمایی کشوری عربستان سعودی در ژوئیه گذشته از باز شدن آسمان این کشور در برابر هواپیماهای رژیم صهیونیستی خبر داد.

 

عربستان سعودی روز به روز گام‌های بیشتری به‌سوی عادی‌سازی روابط با اسرائیل برمی‌دارد و اقداماتی را با هدف آماده‌سازی فضای سیاسی و عمومی برای پذیرش عادی‌سازی روابط با اسرائیل در عربستان و سایر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس انجام می‌دهد.

 

این درحالی است که «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی اخیرا تاکید کرد که توافق بر سر ایجاد کشور فلسطین «پیش شرط برقراری روابط دیپلماتیک رسمی با اسرائیل خواهد بود».

 

مسئولان ارشد عربستان سعودی نیز اعلام کردند که سازش این کشور با اسرائیل تنها مساله زمان است، اما جدیدترین و بارزترین شاخص در زمینه نزدیک شدن روابط عربستان و رژیم صهیونیستی، مصاحبه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با شبکه سعودی العربیه بود که طی آن نتانیاهو اعلام کرد به عادی‌سازی کامل روابط با ریاض تعهد دارد.

 

رسانه صهیونیستی معاریو اعلام کرد: اسرائیل اخیرا روند مذاکرات با عربستان سعودی برای عادی سازی روابط را تسریع کرده است و این روند با حمایت آمریکا انجام می‌شود.

 

شبکه آی24 نیوز رژیم صهیونیستی در این چارچوب با انتشار گزارشی اعلام کرد که عربستان سعودی برای عادی‌سازی روابط با تل‌آویو منتظر است مدتی از آغاز به کار بنیامین نتانیاهو بگذرد. ناظران معتقدند عربستان و ولیعهد جوان آن که در دوره «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری سابق آمریکا سعی کردند زمینه‌های آماده‌سازی افکار عمومی سعودی و کل کشورهای عربی را به منظور امضای توافق سازش با صهیونیست‌ها آماده کنند، بازگشت نتانیاهو به قدرت را فرصت مناسبی برای تحقق این امر می‌دانند.

 

بر اساس نتایج نظرسنجی اخیر بنیاد مطالعات آمریکایی واشنگتن، پیرامون مساله عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با امارات متحده عربی ، بحرین و عربستان سعودی ، بیش از دو سوم مردم این کشورها مخالفت خود را با توافقنامه‌های عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند.

 

نتایج این نظرسنجی حاکی از مخالفت 75 درصدی مردم عربستان با عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر است./ تسنیم

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: