صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۰۴ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 February 27
کد خبر: ۱۷۴۷۹۹

محکومیت روسیه در کنفرانس حقوق بشر سازمان ملل

کنفرانس حقوق بشر سازمان ملل در حالی آغاز شد که انتقاد از روسیه به دلیل جنگ اوکراین محور اصلی آن را تشکیل می‌داد.

به گزارش راهبرد معاصر در حالی جنگ اوکراین وارد دومین سالگرد خود می‌شود که کشور‌های غربی از تمامی امکانات و ابزار‌های خود برای تضعیف روسیه و حمایت از اوکراین بهره می‌گیرند. یکی از این ابزار‌ها سازمان‌ها و نهاد‌های بین المللی است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کنفرانس حقوق بشر سازمان ملل متحد در حالی امروز (دوشنبه) آغاز شد که محکومیت روسیه به دلیل آغاز جنگ اوکراین محور اصلی آن را تشکیل می‌داد.

ولکر تورک، مدیر حقوق بشر سازمان ملل متحد در سخنرانی ابتدای کنفرانس با انتقاد از مسکو به دلیل جنگ اوکراین، آن را تهاجمی بی دلیل و جنگی بی معنا خواند. وی هشدار داد دستاورد‌های حقوق بشر در جهان در حال متوقف شدن و حتی بازگشت به عقب بوده است. آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل نیز در سخنرانی جداگانه جنگ اوکراین را نقض گسترده حقوق بشر در جهان خواند.

در طول نشست حقوق بشر سازمان ملل که تا چهارم آوریل ادامه خواهد داشت بسیاری از کشور‌های غربی به ریاست آمریکا به دنبال تمدید ماموریت یک نهاد تحقیقاتی مستقل سازمان ملل برای بررسی جنایت در اوکراین هستند.

در این میان اوکراین خواستار تشکیل یک دادگاه ویژه بین المللی به منظور تحت تعقیب قرار دادن مقامات سیاسی و نظامی روسیه به دلیل تهاجم به این کشور شده است. کی یف بر این باور است این دادگاه برای آنکه مسکو را در قبال اقداماتش پاسخگو کند، نیاز است.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه قرار است روز پنجشنبه در این نشست سخنرانی کند که همین موضوع با ناخرسندی اوکراین و متحدان غربی اش همراه بوده است./باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما