صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۹:۴۹
  • يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
  • Sunday 30 April 2023
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۸ - ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 01
کد خبر: ۱۷۵۱۱۵

کمبود ۱۰۰ هزار نیرو در وزارت بهداشت

مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت گفت: برای تأمین نیروی موردنیاز مراکز جدیدالاحداث و برای جایگزینی نیرو‌های بازنشسته حداقل به ۷۶ هزار نیرو نیاز داریم.

به گزارش راهبرد معاصر سیف الله مرادی مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جمع مدیران «منابع انسانی» و «توسعه سازمان و تحول اداری» دانشکده‌ها، دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان‌های وابسته، اولویت وزارت بهداشت در دولت سیزدهم را تقدم بهداشت بر درمان، مناطق محروم بر مناطق برخوردار و جوانی جمعیت عنوان کرد.

وی حوزه منابع انسانی را سرمایه‌گذاری سازمان برای ایجاد رضایت، انگیزه دهی، مدیریت، حفظ و توانمندسازی کارکنان عنوان کرد و گفت: یکی از اصلی‌ترین حوزه‌های مسئول در دستیابی به اهداف سازمانی حوزه منابع انسانی است که با تعامل با حوزه تحول اداری می‌تواند مسیر استقرار و ارتقای بهره‌وری در سازمان را تسریع بخشد.

مرادی با اشاره به تبدیل وضعیت ۷۰ هزار نفر از کارکنان مشمول قانون تبدیل وضعیت ایثارگران در مجموعه وزارت بهداشت، بر اهمیت توجه به امنیت شغلی کارکنان نظام سلامت به‌خصوص نیرو‌های فعال در دوران کرونا تأکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: بنا بر اذعان مسئولان سازمان‌های «اداری و استخدامی» و «برنامه و بودجه» وزارت بهداشت در سال جاری، بیشترین همکاری و تعامل را با سازمان‌های مذکور به نسبت ادوار گذشته داشته است که امیدواریم این امر در نگاه این سازمان‌ها نسبت به کمبود نیروی شدید بهداشت و درمان در سراسر کشور تأثیرگذار باشد.

مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت از کمبود ۱۰۰ هزار نیرو در وزارت بهداشت خبر داد و گفت: برای تأمین نیروی موردنیاز مراکز جدیدالاحداث و برای جایگزینی نیرو‌های بازنشسته حداقل به ۷۶ هزار نیرو نیاز مبرم داریم.

وی همچنین اظهار داشت: در مرحله اول، ۲۵ هزار مجوز توسط سازمان اداری و استخدامی برای تأمین نیروی حداقلی پروژه‌های جدیدالاحداث صادر شده است که امیدواریم هرچه سریع‌تر به وزارت بهداشت ابلاغ شود تا بتوانیم در اسرع وقت و با توجه به آمادگی قبلی، آزمون مربوطه را برگزار کنیم./باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: