صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۷:۲۸
  • يکشنبه ۰۶ فروردين ۱۴۰۲
  • Sunday 26 March 2023
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۱ - ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 01
کد خبر: ۱۷۵۱۵۹

ساختار تشکیلاتی طب سنتی در وزارت بهداشت تصویب شد

رئیس فراکسیون طب سنتی ایران در مجلس شورای اسلامی از تصویب ارتقای ساختار تشکیلاتی طب ایرانی در وزارت بهداشت خبر داد و گفت: سازمان اداری استخدامی با تسریع در عملیاتی کردن این مصوبه زمینه اجرای اسناد بالادستی را مهیا کند.

به گزارش راهبرد معاصر، زهره الهیان روز چهارشنبه درباره تصویب ارتقای ساختار تشکیلاتی دفتر طب ایرانی به خبرنگاران گفت: با موافقت هیات وزیران؛ ساختار تشکیلاتی معاونت طب سنتی ایرانی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصویب شد تا زمینه برای تحقق اهداف اسناد بالادستی و توسعه منطقی طب ایرانی بیشتر فراهم شود.

رئیس فراکسیون طب سنتی ایران با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر بازشناسی، تبیین، ‌ترویج، توسعه و نهادینه کردن طب ایرانی در کنار طب رایج در بند ۱۲ سیاست‌های کلی سلامت، افزود: در سال ۱۳۹۲ بر اساس مصوبه دولت وقت معاونت طب سنتی در وزارت بهداشت ایجاد شد ولی متاسفانه وزیر بهداشت دولت قبل در سال ۱۳۹۳ این معاونت را بدون‌ محمل قانونی لغو و آن را به دفتر طب ایرانی تقلیل داد.

الهیان تاکید کرد: این روند سبب شد تا بسیاری از اهداف پیش بینی شده در سال‌های گذشته مرتبط با طب ایرانی مصرح در اسناد بالادستی نظام از جمله سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و قوانین برنامه پنجم و ششم توسعه کشور به دلیل عدم همخوانی ساختار موجود با اهداف مذکور تحقق نیابد.

وی رویکرد دولت قبل در این زمینه را مصداق عدم بهره گیری از ظرفیت‌های موجود و محروم کردن مردم از خدمات استاندارد طب ایرانی عنوان کرد.

رئیس فراکسیون طب سنتی ایران گفت: نمایندگان مردم در مجلس با دریافت اعلام نیاز جامعه برای بهره گیری از خدمات تأیید شده و استاندارد طب ایرانی همواره بر اثرات مثبت توسعه منطقی و روشمند طب ایرانی بر مؤلفه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و به ویژه سلامت آحاد مردم تأکید کرده و خواستار اصلاح این اشتباه و ارتقاء جایگاه طب سنتی بودند.

الهیان با قدردانی از هیات دولت و وزیر بهداشت به دلیل رویکرد مثبت و منطقی نسبت به این ظرفیت بومی و تصویب ارتقای ساختار تشکیلاتی معاونت طب سنتی ایرانی خاطرنشان کرد: امیدواریم سازمان اداری استخدامی با تسریع در عملیاتی کردن این مصوبه هرچه سریعتر زمینه اجرای اسناد بالادستی را مهیا کند./ ایرنا

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: