صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۵۹ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 06
کد خبر: ۱۷۵۷۵۴

خنثی‌سازی ترور یک میلیونر روسی

سرویس‌های امنیتی روسیه از خنثی کردن ترور یک میلیونر و صاحب شبکه تلویزیونی این کشور خبر دادند.

به گزارش راهبرد معاصر سرویس‌های امنیتی روسیه از ترور رئیس کانال تلویزیونی ارتدوکس روسیه جلوگیری کردند و ویدئو‌های منتشر شده از این خبر لحظه‌ای را نشان می‌دهد که یک خودروی بمب‌گذاری شده به وسیله نقلیه «کنستانتین مالوفیف» که رئیس گروه رسانه‌ای «زارگراد» است، برخورد می‌کند.

پس از آن هم سرویس امنیتی روسیه ویدئویی را منتشر کرد که لحظه جدا کردن بسته امنیتی مشکوک از این خود را با یک ربات مخصوص نشان می‌دهد.

پیشتر از این هم حوادث تروریستی مرتبط با روسیه به دلیل حملات این کشور به اوکراین منتشر شده بود. مهرماه امسال، «داریا دوگین» ۲۹ ساله که به عنوان کارشناس برای یک شبکه تلویزیونی ملی گرای روسیه کار می‌کرد، ماه اوت بر اثر انفجار بمب در ماشینش کشته شد. پدر او، الکساندر دوگین، یک ملی‌گرای برجسته و برخی معتقدند او هدف مورد نظر بوده است.

نشریه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد که آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا بر این باورند که بخش‌هایی از دولت اوکراین مجوز بمب‌گذاری در خودروی الکساندر دوگین در ماه اوت را صادر کرده‌اند. حادثه‌ای که در آن «داریا دوگین» دختر این نظریه‌پرداز روس کشته شد./باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: