صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۸:۲۰
  • پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
  • Thursday 13 April 2023
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۷ - ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 13
کد خبر: ۱۷۶۵۸۷

وال استریت ژورنال: رئیس‌جمهور چین بعد از سفر به مسکو با زلنسکی گفت‌وگو خواهد کرد

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از منابع مطلع گزارش داد شی جین‌پینگ رئیس‌جمهور چین قصد دارد برای اولین بار از زمان آغاز جنگ اوکراین، احتملاً بعد از سفر هفته آینده به مسکو برای دیدار با ولادیمیر پوتین، با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین گفت‌وگو کند.

به گزارش راهبرد معاصر این رسانه در ادامه نوشت، برخی منابع گفتند که گفت‌وگوهای شی با پوتین و زلنسکی که انتظار می‌رود دومی به صورت مجازی برگزار شود، منعکس‌کننده تلاش پکن برای ایفای نقش فعال‌تر در میانجیگری پایان جنگ در اوکراین است.

به گفته آن‌ها، رئیس‌جمهور چین به عنوان بخشی از سفر به روسیه، سفر به سایر کشورهای اروپایی را در نظر دارد، گرچه برنامه کامل سفر وی هنوز تایید نشده است.

به تحلیل وال استریت ژورنال، در صورت گفت‌وگوی مستقیم رئیس‌جمهور چین با همتای اوکراینی، این گامی مهم در تلاش‌های پکن برای ایفای نقش برقرارکننده صلح در اوکراین خواهد بود که تاکنون با شک و تردید در اروپا مواجه شده است. و همچنین اعتبار پکن را به عنوان قدرت جهانی میانجی بعد از آن که پیشرفت دیپلماتیک غیرمنتظره بین عربستان سعودی و ایران را تسهیل کرد، تقویت خواهد کرد.

رویترز پیش‌تر گزارش داد که سفر شی به مسکو ممکن است در هفته آینده انجام شود. به گزارش وال استریت ژورنال، وزارت خارجه چین به درخواست اظهارنظر درباره این گزارش پاسخ نداد./فارس

برچسب ها
مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: