صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۸:۰۱
  • دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
  • Monday 01 May 2023
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۷ - ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 16
کد خبر: ۱۷۶۹۱۴

شرط بشار اسد برای دیدار با اردوغان

رئیس جمهور سوریه اعلام کرد دیدار او با رئیس جمهور ترکیه با خروج نیرو‌های این کشور از اراضی سوریه و توقف حمایت از تروریسم مرتبط است.

به گزارش راهبرد معاصر، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه تاکید کرد که افزایش شمار پایگاه‌های نظامی روسیه در اراضی سوریه، شاید در آینده ضروری باشد، زیرا حضور روسیه در سوریه با توازن قوی در جهان مرتبط است.

 

به گزارش اسپوتنیک، او در مصاحبه‌ای با این خبرگزاری افزود: نگاه به پایگاه‌های نظامی نباید با موضوع مبارزه با تروریسم مرتبط باشد، مبارزه با تروریسم اکنون وجود دارد، اما موقتی خواهد بود. ما از توازن بین المللی سخن می‌گوییم، حضور روسیه در سوریه، اهمیتی با توازن قوی در جهان دارد.

 

رئیس جمهور سوریه تصریح کرد که معتقدیم گسترش حضور روسیه در سوریه، امری خوب است که به این ایده خدمت می‌کند، ممکن است حضور روسیه در سوریه در آینده ضروری باشد.

 

اسد توضیح داد که کشور‌های بزرگ امروز نمی‌توانند از خود در مرزهایشان دفاع کنند بلکه باید از خارج از مرز‌ها از طریق متحدانی که دارند یا از طریق پایگاه‌های نظامی از خود دفاع و ایفای نقش کنند.

 

رئیس جمهور سوریه گفت: سوریه مرزهای جدید روسیه پس از پیوستن مناطق جدید به این کشور را به رسمیت می شناسد و معتقد است این اراضی به لحاظ تاریخی متعلق به روسیه هستند.

 

به گزارش المیادین، او در بخش دیگری از این مصاحبه عنوان کرد که دیدار من با رئیس جمهور ترکیه با خروج ترکیه از اراضی سوریه و توقف حمایت از تروریسم مرتبط است./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: