صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۳:۲۱
  • سه‌شنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
  • Tuesday 11 April 2023
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۶ - ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 18
کد خبر: ۱۷۷۰۴۹

زلنسکی، بشار اسد را تحریم کرد

رئیس جمهور اوکراین تحریم‌هایی را علیه رئیس جمهور سوریه وضع کرد.

به گزارش راهبرد معاصر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین تحریم‌هایی را علیه بشار اسد، رئیس جمهور سوریه اعمال کرد.

به گزارش کی‌یف ایندیپندنت، این امر دارایی‌های اسد در اوکراین را مسدود می‌کند! و هرگونه معامله تجاری و ... را ممنوع می‌کند. تحریم‌ها علیه اسد به مدت ۱۰ سال ادامه خواهد داشت.

علاوه بر رئیس جمهور، تحریم‌هایی علیه حسین عرنوس، نخست وزیر ۷۰ ساله سوریه و فیصل مقداد، وزیر امور خارجه نیز اعمال شده است.

در مجموع، ۳۰۰ نفر در لیست تحریم‌های جدید قرار دارند که شامل ۳ سوری، چند روس و ۱ اوکراینی [ویکتور اسلوبولینسکی از کریمه، که تابعیت روسیه نیز دارد) می شوند.

علاوه بر این، ۱۴۱ شخص حقوقی از جمله ۲ نفر از کریمه و سازمان غیرانتفاعی مستقل مؤسسه ابزار دقیق دریایی و رباتیک و یک کارخانه تعمیر هواپیما تحریم شدند.

بشار اسد پیش از این در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک به مسئله جنگ روسیه و اوکراین پرداخته و گفته بود: «جنگ جهانی سوم به صورت نیابتی در جریان است و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به نیابت از غرب و با ارتشی متشکل از نازی‌ها در حال جنگیدن با روسیه است. سوریه مرز‌های جدید روسیه پس از پیوستن مناطق جدید به این کشور را به رسمیت می‌شناسد و معتقد است این اراضی به لحاظ تاریخی متعلق به روسیه هستند.»/باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: