صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۴۷ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 July 29
کد خبر: ۱۷۷۶۹

روسیه از دور جدید آموزش تروریست‌ها در سوریه بدست آمریکا خبر داد

یک فرمانده روس خبر داد که مربیان نظامی آمریکایی دور جدید آموزش یک گروهک تروریستی در جنوب شرق سوریه را آغاز کرده‌اند.

به گزارش راهبرد معاصر ، «سرگئی رودسکوی» رئیس اداره عملیات ستاد مشترک نیروهای مسلح سوریه امروز (دوشنبه) گفت که آمریکا در منطقه التنف سوریه اقدام به آموزش تروریست‌های گروهک «مغاویر الثوره» کرده است.

این منطقه در نزدیکی مرز اردن و در منطقه معروف به «۵۵ کیلومتری» قرار دارد.

 

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، او همچنین خبر داد که آمریکایی‌ها در حال آماده‌سازی عناصر «مغاویر الثوره» و تعدادی گروهک کوچک‌تر تحت عنوان «ارتش گردان‌های عربی» در منطقه التنف هستند.

 

به گفته‌ی این فرمانده روسی بالگردهای آمریکایی در روزهای گذشته اقدام به انتقال تروریست‌ها از مناطق شرقی فرات در شمال شرق سوریه به منطقه التنف کرده‌اند.

او پیش از این گفته بود که تروریست‌های تحت آموزش آمریکا اقدام به قاچاق و سرقت تأسیسات نفتی در چاههای نفتی واقع در بیابان استان حمص می‌کنند.

 

هفته گذشته نیز «ابو انس الحریری» از فرماندهان سابق گروهک «ارتش آزاد» گفته بود که آمریکا اکنون در حال آموزش عناصر گروهک‌های «جیش المغاویر»، «قوات احمد العبدو» و «اسود الشرقیه» در «منطقه ۵۵ کیلومتری» است.

او همچنین گفته بود که این عناصر نسخه عربی «نیروهای دموکراتیک سوریه»(قسد) هستند، اما «فرماندهی مرکزی حقیقی یا طرح سیاسی مستقل» ندارند و هیچ اقدامی را بدون هماهنگی با پایگاه التنف انجام نمی‎دهند.

 

خبر آماده‌سازی تروریست‌ها از سوی آمریکا در حالی در یک هفته گذشته از سوی منابع مختلف بیان شده است که دولت سوریه و معارضان تحت حمایت ترکیه خود را برای حضور در سیزدهمین نشست آستانه در پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری آماده می‌‌کنند. مذاکراتی که در جریان آن به گفته «گیر پدرسون» فرستاده سازمان ملل در امور سوریه، قرار است تشکیل کمیته بازنویسی قانون اساسی سوریه اعلام شود.

منبع : فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: