صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۰:۲۲
  • پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
  • Thursday 18 May 2023
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۷ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 05
کد خبر: ۱۷۸۵۶۷

کاهش قیمت نفت در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار جهانی شاهد کاهش بود.

به گزارش راهبرد معاصر گرچه داده‌های آماری حاکی از کاهش ذخایر نفت خام آمریکاست و تصمیم کارتل نفتی اوپک پلاس برای کاهش عرضه نفت به بازار بر داد و ستد‌ها تاثیر گذاشته است، اما نگرانی از رشد اقتصاد جهانی در سال جاری میلادی باعث کاهش بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت برنت دریای شمال با ۴۹ سنت کاهش به ۸۴ دلار و ۴۵ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۵۸ سنت کاهش، ۸۰ دلار و ۱۳ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

سازمان انرژی آمریکا امروز (چهارشنبه) با ارائه گزارشی اعلام کرد میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته جاری شاهد کاهش ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ای بوده و به ۴۷۰ میلیون بشکه رسیده است. همچنین ذخایر بنزین و گازوئیل این کشور نیز به ترتیب ۴ میلیون و یکصد هزار بشکه و ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه طی این مدت کاهش را تجربه کرده است.

تحلیلگران می‌گویند علیرغم کاهش ذخایر نفت خام آمریکا، نگرانی درباره رشد اقتصاد در چین، منطقه یورو و آمریکا در ماه گذشته میلادی بازار انرژی را تحت تاثیر قرار داده است. بیم آن می‌رود با وجود نرخ تورم بالا و نیز دخالت بانک‌های مرکزی کشور‌های غربی با افزایش نرخ بهره، رکود اقتصادی دامن گیر اقتصاد جهان شود./باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: