صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۵۶ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 09
کد خبر: ۱۷۹۰۴۷

ناامیدی ۶۹ درصد صهیونیست‌ها از کابینه نتانیاهو

نتایج یک نظرسنجی حاکی از آن است که به دنبال تحولات اخیر در سرزمین‌های اشغالی، از تظاهرات و شکاف داخلی میان صهیونیست‌ها گرفته تا تشدید تنش با فلسطینی‌ها و ناتوانی ارتش این رژیم در دفع حملات موشکی چندجانبه مقاومت از خاک لبنان، سوریه و نوار غزه، بیشتر صهیونیست‌ها از کابینه ناامید شده‌اند.

به گزارش راهبرد معاصر شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نتایج این نظرسنجی را که با هدف سنجش محبوبیت کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم انجام داده بود، منتشر کرد.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۶۹ درصد از شرکت کنندگان به عملکرد کابینه "نمره منفی" داده‌اند.

نکته قابل توجه نظرسنجی این است که ۵۲ درصد کسانی که به کابینه نمره منفی داده‌اند، از حزب حاکم لیکود هستند.

دو سوم شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی «در اجرای طرح‌های خود شکست خورده است».

بسیاری از رسانه‌های عبری زبان، کابینه نتانیاهو را یکصد روز پس از تشکیل آن، کابینه ای ناکام و غرق در بحران ها می‌دانند.

نتانیاهو چند ماه پیش و پس از آن‌که ائتلاف حزب لیکود و دیگر احزاب راستگرا بیشترین کرسی‌های کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی را از آن خود کرد، ششمین کابینه خود را تشکیل داد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت بتازگی در گزارشی نوشت: فرصت یکصد روزه‌ای که به هر دولت جدید برای نشان دادن توانایی های خود داده می شود امروز به پایان رسید و بسیاری از اعضای ائتلاف حکومتی نتانیاهو اعتراف می کنند که بسیاری از تصمیم ها و وعده های انتخاباتی این کابینه عملی نشده است.

ائتلاف نتانیاهو قبل از انتخابات، وعده‌های مختلفی درباره اقتصاد، هزینه‌های زندگی، مسکن و امنیت به صهیونیست‌ها داده بود اما ورود مستقیم این ائتلاف به تبلیغ درباره طرح اصلاح قضایی، آن وعده‌ها را به حاشیه برد./ایرنا

نظر شما