صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۹:۵۸
  • چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
  • Wednesday 14 June 2023
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 14
کد خبر: ۱۷۹۵۵۱

آماده‌باش رژیم صهیونیستی به مناسبت روز جهانی قدس

رژیم صهیونیستی به مناسبت روز جهانی قدس که مصادف با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است، تدابیر امنیتی شدیدی را به اجرا گذاشته و به حالت آماده باش کامل درآمده است.

به گزارش راهبرد معاصر شب گذشته ده‌ها فلسطینی علی‌رغم محدودیت‌های گسترده‌ای که نظامیان رژیم اشغالگر در مسجدالاقصی به وجود آورده‌اند، در این مکان مقدس نماز خواندند.

منابع محلی اعلام کردند که نمازگزاران فلسطینی بعد از اقامه نماز مغرب در صحن‌های مسجدالاقصی افطار خوردند. در همین راستا کمپین «فجر عظیم» خواستار مشارکت گسترده در نماز صبح در صحن‌های مسجدالاقصی برای مقابله با توطئه‌های اشغالگران که در صدد یهودی‌سازی این مکان مقدس در خلال ماه رمضان هستند، شد.

جنبش حماس فلسطین از همه گروه‌های فلسطینی در قدس و سراسر کرانه باختری خواست تا به مسجدالاقصی بیایند و در نماز صبح جمعه شرکت کنند.

در همین چارچوب امروز صبح هزاران نمازگزار فلسطینی برای اقامه نماز صبح در مسجدالاقصی حاضر شدند و در حمایت از مقاومت و مسجدالاقصی شعار سردادند.

منابع خبری گزارش دادند که فلسطینیان از کرانه باختری در حال حرکت به سمت قدس هستند.

خبرگزاری شهاب در این زمینه اعلام کرد که اعتکاف‌کنندگان فلسطینی با شعار «الله اکبر» نظامیان رژیم اشغالگر را وادار به باز کردن درهای مسجدالاقصی کردند.

از سوی دیگر خبرنگار المیادین گزارش داد که رژیم اشغالگر، نیروهای زیادی را به سمت مسجدالاقصی فرستاده و همه درهای منتهی به آن را بسته و برق و اینترنت را قطع کردند.

آماده‌باش رژیم صهیونیستی به مناسبت روز جهانی قدس/ بستن حریم هوایی

رژیم صهیونیستی به مناسبت روز جهانی قدس که مصادف با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است، تدابیر امنیتی شدیدی را به اجرا گذاشته و به حالت آماده باش کامل درآمده است.

شبکه عبری زبان کان اعلام کرد رژیم صهیونیستی حریم هوایی خود را در مرزهای شمالی و جنوبی با لبنان، سوریه و غزه تا مسافت 6 کیلومتر می‌بندد.

این شبکه اشاره کرد که بسته شدن حریم هوایی اراضی اشغالی از ترس تشدید اوضاع امنیتی و احتمال حمله راکتی به مناسبت آخرین جمعه ماه رمضان و روز جهانی قدس انجام گرفته است.

از سوی دیگر، شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم بیان کرد که این رژیم خود را برای تنش و درگیری‌های شدید در آخرین جمعه ماه رمضان آماده می‌کند.

این شبکه افزود که امروز آخرین جمعه ماه رمضان و همزمان روز جهانی قدس است و همین دو مسئله موجب شده تا آماده باش در اراضی اشغالی به بالاترین سطح ممکن برسد.

بر همین اساس، ارتش رژیم صهیونیستی اقدام به استقرار سکوهای سامانه گنبد آهنین در سرتاسر اراضی اشغالی کرده است.

آماده‌باش پلیس رژیم صهیونیستی در قدس در آخرین جمعه ماه رمضان

روزنامه عبری زبان "اسرائیل الیوم" اعلام کرد که پلیس رژیم صهیونیستی جمعه در قدس و مسجد الاقصی به حالت آماده باش کامل درآمده و حدود 2300 نفر از نیروهای خود را در اطراف این مسجد مستقر خواهد کرد.

این روزنامه اشاره کرد که دست کم 100 هزار مسلمان برای شرکت در آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در مسجد الاقصی حاضر خواهند شد.

یک افسر ارشد پلیس رژیم صهیونیستی هم در این باره بیان کرد که حماس جوانان فلسطینی ساکن سرزمین‌های اشغالی 1948 را به حضور گسترده در مسجد الاقصی و دفاع از آن در برابر یهودیان فراخوانده است.

کرانه باختری سپر قدس است

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی قدس اعلام کرد که امسال روز قدس مصادف است با حمله صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی؛ حمله‌ای که تبدیل به بلای جان دشمن شد و سیلی سختی به صورت سران رژیم اشغالگر وارد کرد و ملت فلسطین پاسخ قهرمانانه‌ای به اشغالگران دادند و شاهد گسترش عملیات‌های مقاومتی ضد دشمن بودیم.

این جنبش افزود، نبرد وحدت میادین که سرایا القدس (شاخه نظامی جهاد اسلامی) در آگوست 2022 انجام داد، در امتداد نبرد شمشیر قدس و مسیر طولانی جهاد در جنین و قدس و الخلیل و غزه و سایر اراضی مبارک فلسطین و عنوان و کانون مهمی برای مبارزه علیه دشمن اشغالگر، از همه عرصه‌های مقاومت بود. همه امت اسلامی روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را تحت عنوان «کرانه باختری سپر قدس» گرامی می‌دارند و بر عهد و میثاق خود برای آزادسازی قدس و حمایت از فلسطین و ایستادگی در برابر توطئه‌های رژیم اشغالگر تاکید می‌کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است، روز جهانی قدس که امام خمینی (ره) آن را اعلام کرد بستر مهمی بود که نشان از اتحاد مسلمانان در نقاط مختلف جهان و اتحاد آنها برای حمایت از قدس دارد. این روز ایستگاهی برای تجدید تعهد عملی نسبت به قدس و فلسطین و عنوانی برای پروژه امت اسلامی یعنی آزادسازی فلسطین از شر اشغالگران است./تسنیم

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: