صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۱۴ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 18
کد خبر: ۱۸۰۲۷۹

اعتکاف ۲۸۰ هزار فلسطینی در مسجدالاقصی

اداره اوقاف اسلامی قدس اعلام کرد ۲۸۰ هزار نمازگزار فلسطینی مراسم شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان را در مسجدالاقصی برپا کردند.

به گزارش راهبرد معاصر، اداره اوقاف اسلامی قدس بامداد سه‌شنبه (هجدهم آوریل) گزارش داد با وجود تدابیر سختگیرانه نظامیان رژیم صهیونیستی، حدود ۲۸۰ هزار نمازگزار فلسطینی مراسم شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان را در مسجدالاقصی برپا کردند.

 

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، بیش از ربع میلیون نفر [۲۸۰ هزار نفر] از فلسطینیان شب گذشته مراسم شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان که اهل سنت آن را شب قدر می‌دانند، در مسجدالاقصی برپا کردند.

 

اداره اوقاف اسلامی در قدس نیز تایید کرد که حدود ۲۸۰ هزار نمازگزار فلسطینی برای برگزاری مراسم شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان به مسجدالاقصی آمده و نماز عشاء را در صحن‌های آن و اطراف کرانه باختری اقامه کردند.

 

معتکفان و نمازگراران فلسطینی ده‌ها خیمه در اطراف مسجدالاقصی برپا کردند، در حالی که نظامیان رژیم صهیونیستی، تشدیدات امنیتی و محدودیت‌های خود را در ورودی‌های مسجد و ایست‌های بازرسی منتهی قدس تقویت کردند.

 

چند روز پیش همزمان با روز جهانی قدس، رسانه‌ها گزارش دادند که فلسطینیان چهارمین نماز جمعه ماه مبارک رمضان را که مصادف با روز جهانی قدس است، به باشکوه‌ترین شکل ممکن برگزار کردند.

 

طبق گزارش خبرگزاری فلسطینی «شهاب»، صحن‌های مختلف مسجدالاقصی روز جمعه شاهد ۲۵۰ هزار نمازگزار فلسطینی بود که از اقصی نقاط فلسطین برای برپایی این نماز باشکوه میلیونی به قدس آمده بودند.

 

از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون، حملات رژیم صهیونیستی چندبار علیه نمازگزاران، معتکفان و خادمان مستقر در مسجد الاقصی تکرار شده است. نیروهای رژیم اشغالگر محوطه‌های مسجد را به پادگان نظامی تبدیل کرده تا از نفوذ شهرک‌نشینان صهیونیست به حیاط مسجد خودداری کنند./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: