صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۸:۱۱
  • يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
  • Sunday 21 May 2023
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۸ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 April 24
کد خبر: ۱۸۰۹۷۸

صنعا: متجاوزان یمن را جز به زور ترک نخواهند کرد

وزیر دفاع یمن تأکید کرد که متجاوزان به این کشور جز با زور از یمن خارج نخواهند شد.

به گزارش راهبرد معاصر محمد ناصر العاطفی، وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن هشدار داد که مردم یمن به هیچ کشوری حمله نکرده اند، بلکه همواره به دنبال صلح عادلانه و شرافتمندانه بوده و در عین حال از متجاوزان انتقام می‌گیرند؛ این قدرت است که صلح می‌سازد و متجاوزان جز با زور یمن را ترک نخواهند کرد.

محمد ناصر العاطفی تاکید کرد: "وقتی ائتلاف متجاوز نتوانست دستاوردی نظامی را در جبهه‌های نبرد محقق کند و در طول هشت سال متحمل شکست‌های متعددی شد، سریعاً درخواست کرد تا برای به دست آوردن زمان و بازیابی وضعیت خود، آتش بس برقرار شود.

وزیر دفاع یمن افزود: "ائتلاف متجاوز در دوره‌های آتش‌بس به ایجاد بحران در جنبه‌های انسانی علیه مردم یمن که به هیچ کشوری حمله نکرده‌اند، متوسل می‌شود".

العاطفی با اشاره به قدرت بازدارندگی استراتژیک و تجهیز ارتش یمن، ادامه داد: "صنعا ابزار و روش‌های راهبردی مهمی دارد که از طریق آن می‌تواند هر دشمنی را تنبیه کند".

وزیر دفاع در دولت صنعا تصریح کرد: اگر کشور‌های متجاوز توافق صورت گرفته را باور کرده و اجرا کنند، آن‌ها نیز منتفع خواهند شد، اما اگر به فریبکاری و طفره رفتن ادامه دهند و تحت فشار خارجی به فکر تشدید تنش بیفتند، مضحکه خواهند شد. "

شایان ذکر است که پس از اعلام ائتلاف سعودی مبنی بر توقف عملیات نظامی در این کشور به منظور دستیابی به یک راه حل سیاسی جامع و پایدار برای پایان دادن به بحران یمن، این کشور شاهد فضای مثبتی در زمینه آتش بس و برقراری صلح است./باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: