صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۴۱ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 April 26
کد خبر: ۱۸۱۲۵۷

گفتگوی تلفنی روسای‌جمهور چین و اوکراین

رئیس‌جمهور اوکراین از گفت‌وگوی تلفنی «مفید» با «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین و همچنین انتصاب سفیر در این کشور خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در توییتی از گفت‌وگوی «مفید» با «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین خبر داد. زلنسکی در توییت خود بعد از گفت‌وگو با شی، همچنین از انتصاب سفیر اوکراین در چین خبر داد.

 

او در این توییت اعلام کرد: تماس تلفنی طولانی و مفیدی با شی جین‌پینگ داشتم. معتقدم که این تماس و همچنین انتصاب سفیر اوکراین در چین، انگیزه محکمی به توسعه روابط دوجانبه ما خواهد داد.

 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه چین هم اعلام کرد رئیس‌جمهور این کشور به ابتکار طرف اوکراینی با زلنسکی به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

 

طبق این گزارش، رئیس‌جمهور چین در این تماس تاکید کرد مذاکره تنها راه برون‌رفت از بحران اوکراین است و همچنین نیاز به ادامه گفت‌وگو بین مسکو و کی‌یف و برقراری آتش‌بس را مورد تاکید قرار داد.

 

به گزارش اسکای نیوز به نقل از منابع رسمی چین، رئیس‌جمهور چین همچنین به زلنسکی اطمینان داد پکن نماینده‌ ویژه‌ای را به کی‌یف و سایر کشورها برای رایزنی به منظور حل‌وفصل بحران اوکراین می‌فرستد.

 

به گفته این منابع، رئیس‌جمهور چین به همتای اوکراینی گفت که تحولات بحران اوکراین بر اوضاع بین‌المللی تاثیر گذاشته است./ فارس

نظر شما