صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 April 29
کد خبر: ۱۸۱۶۵۵

باکو در پی خرید جنگنده بدون سرنشین از ترکیه

«الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز شنبه به همراه «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در «تکنوفست» بزرگترین جشنواره هوانوردی، فضایی و فناوری جهان در استانبول شرکت و ابراز امیدواری کرد که شاهد پرواز جنگنده بدون سرنشین بومی ترکیه در آسمان کشورش باشد.

به گزارش راهبرد معاصر به نوشته روزنامه «دیلی صباح» علی اف مدعی شد که ترکیه ضامن صلح، ثبات و امنیت در منطقه است. وی با تاکید بر اینکه ترکیه و جمهوری آذربایجان متحدان نزدیکی هستند، تصریح کرد که ترکیه نقش بسیار مهمی در اتحاد جهان بزرگ ترک ایفا کرد.

ترکیه در جریان جنگ دوم قره باغ کمک‌های قابل توجه اطلاعاتی، و نظامی به باکو ارائه کرد و پهپادهای «بیرقدار» ساخت ترکیه از عوامل برتری هوایی ارتش باکو بر ارمنستان بودند.

علی اف در ادامه سخنان خود مدعی شد: «صنعت دفاعی ترکیه امروز مورد قبول تمام دنیاست. پیشرفته‌ترین و نوین‌ترین صنعت دفاعی ترکیه هم این کشور و هم ما را تقویت می‌کند.»

علی اف تصریح کرد که در جریان سفر به جمهوری آذربایجان با میر عامل شرکت دفاعی ترکیه دیدار کرد و در زمینه ساخت مرکز شرکت «بایکار» در جمهوری آذربایجان به توافق رسیده است.

علی اف اظهار داشت: «امیدواریم در آینده نزدیک مرکز ساخت بیرقدار در جمهوری آذربایجان ایجاد شود.»

رسانه‌های ترکیه مدتهاست که مدعی ساخت انواع جنگنده و پهپاد هستند. طی روزهای گذشته صنایع هوافضای ترکیه مدعی شد که جنگنده رادار گریز نسل پنجم « تی‌اف‌اکس» این کشور از آشیانه بیرون آمده و بر رو باند پرواز حرکت کرده است. ترکیه مدعی شده که این یک جنگنده برتری هوایی در تمام شرایط آب و هوایی است و قرار است جایگزین جنگنده‌های «اف-۱۶ فالکون» نیروی هوایی ترکیه و به کشورهای خارجی صادر شود./فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: