صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۳:۳۲
  • يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 19 May 2024
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۸ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 April 30
کد خبر: ۱۸۱۸۷۰

کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به کمترین میزان در ۲ سال گذشته

مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام آخرین وضعیت اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کشور، از کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به کمترین میزان در ۲ سال گذشته خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در آخرین گزارش وضعیت اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کشور در مقابله با ویروس کرونا اعلام کرد که در بازه زمانی ۳۰ فروردین تا ۶ اردیبهشت ماه امسال، حدود ۱۴۷ هزار مورد بازرسی از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش موادغذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی انجام شده است که ۳۶۲ مرکز متخلف، پلمب شدند.

در این گزارش مشخص شده که روند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، به کمترین میزان در طول ۲ سال گذشته کاهش یافته است. همچنین رعایت این دستورالعمل‌ها نسبت به گزارش قبلی در ۱۶ فروردین امسال، از ۳۲.۷ به ۲۸.۸ درصد رسیده است.

ویروس کرونا از اسفند سال ۱۳۹۸ در کشور شیوع یافت و واکسیناسیون سراسری نیز از بهمن ۱۳۹۹ آغاز شد.

از ابتدای شیوع کرونا در کشور، ۱۴۶ هزار و ۱۰۸ نفر از هموطنان جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست داده اند.

همچنین تاکنون ۶۵ میلیون و ۲۱۶ هزار و ۴۴۵ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۶۱۲ هزار و ۱۲۷ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۶۹۴ هزار و ۱۱۹ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۵۲۲ هزار و ۶۹۱ دُز رسیده است./ایرنا

نظر شما