صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۲۶ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 01
کد خبر: ۱۸۲۰۲۸

بازگشت مجدد ۴۰ درصد از ای. تی. آرهای زمینگیر به خط پروازی

مدیرعامل ایران ایر از برنامه تقویت و توسعه ناوگان «هما» خبر داد و گفت: با تامین قطعات، ۴۰ درصد از هواپیماهای ای. تی. آر مجدد به خط پروازی بازمی‌گردند.

به گزارش راهبرد معاصر برنامه تعمیر و بازگشت هواپیماهای ATR به ناوگان «هما» اخیرا با تامین هزینه خرید قطعات از سر گرفته شده است و هم اکنون قطعات مختلف این هواپیما خریداری و در گمرگ نگهداری می‌شود که با دریافت موافقت اصولی و تحویل قطعات، روند بازگشت این هواپیماها به ناوگان آغاز خواهد شد.

در سال گذشته تعداد زیادی از هواپیماهای ATR-۷۲ به دلیل مشکلات موتور و قطع همکاری و عدم پشتیبانی شرکت ATR با هما زمین‌گیر شدند که با تلاش و تخصص و تجربه متخصصان هما یک فروند هواپیما در آخرین روزهای سال گذشته به خط پروازی هما بازگشت.

در همین راستا «شمس الدین فرزادی پور» امروز در نشست خبری در محل سازمان هواپیمایی کشوری درباره اینکه چه تعداد از هواپیماهای جدید خریداری شده وارد ناوگان هما شده است و همزمان سرنوشت هواپیماهای ای. تی. آر زمینگیر به کجا رسید، گفت: ایران ایر سهمی از هواپیماهای جدیدی که به تازگی وارد ناوگان شده است نداشت چرا که هما به دنبال تایپ‌های خاص هواپیما است و دنبال ایجاد تنوع تایپی در هواپیماهای ناوگان نیست.

مدیرعامل ایران ای ادامه داد: اصل اول ما توسعه و تقویت ناوگان از طریق برخط کردن هواپیماهای زمین‌گیر است، برنامه اصلی ما تقویت و توسعه ناوگان با بازگرداندن ای. تی. آر ها و بخشی از ایرباس‌هاست.

وی گفت: ۴۰ تا ۵۰ درصد هواپیماهای ATR و بخشی از ایرباس ها را با برنامه ریزی جدید فعال می‌کنیم.

فرزادی پور درباره پروازهای حج که هما مسئولیت جابه جایی زوار را بر عهده دارد، گفت: عملیات بسیار پرحجم و خاصی خواهیم داشت . ۹۰ هزار زائر با ۸۰۰ پرواز جابجا می‌شوند که آرامش و ایمنی زوار در این پروازها بسیار مهم است.

وی افزود: هواپیماهای مورد نیاز برای عملیات رفت پروازهای حج محدود تر اما برای پروازهای برگشت بیشتر از ۱۱ فروند هواپیمای فعال نیاز داریم. برخی روزها ۲۲ سورتی پرواز انجام خواهیم داشت./ایرنا

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: