صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 02
کد خبر: ۱۸۲۱۳۱

رفع کامل اختلال در پیام‌رسان‌های داخلی

بعد از قطع ارتباط چندساعته پیام‌رسان‌های داخلی به‌علت قطعی برق در یکی از مراکز اصلی داده، اکنون این اختلال به‌طور کامل برطرف شده است.

به گزارش راهبرد معاصر، بعد از قطع ارتباط چندساعته پیام‌رسان‌های داخلی به‌علت قطعی برق در یکی از مراکز اصلی داده، اکنون این اختلال به‌طور کامل برطرف شده است.

 

پیام‌رسان‌های بله، سروش، ایتا و برخی پلتفرم‌های داخلی دیگر از ساعت 18 روز قبل (دوشنبه 11 اردیبهشت) به‌علت قطع‌شدن برق در یکی از مراکز داده، دچار مشکل شدند و کاربران اتصال خود را به این پیام‌رسان‌ها از دست دادند. طبق گفته مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات، این قطعی برق 5 دقیقه به‌طول انجامیده و بعد از وصل شدن، تیم‌های فنی راه‌اندازی مجدد سرویس‌ها را در دستور کار قرار دادند.

 

به گفته احسان خرامید، وزیر ارتباطات نیز در محل دیتاسنتر حضور پیدا کرد و از نزدیک بر عملیات فنی تیم‌های مستقر نظارت داشت.

 

از اواخر شب گذشته، به‌تدریج پیام‌رسان‌ها وصل شدند و اکنون همگی بدون مشکل در حال ارائه خدمات به کاربران هستند.

 

لازم به ذکر است مرکز داده یا دیتاسنتر تأسیساتی است که خدمات فناوری اطلاعات، تجهیزات ذخیره‌سازی، پردازش، انتشار داده، همچنین نرم‌افزارهای کاربردی را متمرکز می‌کند و در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد./ فارس

نظر شما