صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۴۶ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 03
کد خبر: ۱۸۲۴۲۰

آغاز فرآیند آماده‌سازی سفارت عربستان در سوریه

روزنامه الوطن می‌گوید هیئتی از سوریه عازم ریاض شده تا ساختمان سفارت در این کشور را جهت بازگشایی بررسی کنند.

به گزارش راهبرد معاصر روزنامه الوطن سوریه به نقل از منابع رسانه‌ای در ریاض می‌گوید یک هیئت فنی از وزارت امور خارجه سوریه به تازگی از محل سفارت سوریه در ریاض بازدید کرده است تا فرآیند آماده‌سازی سفارت را بررسی کند.

این منبع گفت: هیئت مذکور موارد مورد نیاز سفارت را بررسی کردند، اما پس از مشاهدات میدانی مشخص شد که انجام امور کنسولی در حال حاضر در ساختمان سفارت امکان‌پذیر نیست.

این منبع در پایان گفت: با توجه به عجله برای احیای روابط دیپلماتیک و کنسولی بین سوریه و عربستان، ممکن است دمشق مجبور شود یک ساختمان موقت را اجاره کند تا مرمت ساختمان سفارت به پایان برسد.

منابع به الوطن گفته‌اند که سوریه و عربستان بر سر بازگرداندن روابط دیپلماتیک بین دو کشور، بازگشایی فوری کنسولگری‌ها در زمان کنونی و تعیین دیپلمات‌ها توافق کرده اند. یک هیئت سعودی نیز از دمشق دیدن کرده و در جریان وضعیت کنسولگری عربستان قرار گرفته و کار بازسازی آن را آغاز کرده است.

گفتنی است سرعت ارتباط با دمشق پس از زلزله فوریه گذشته تسریع شده و پس از از سرگیری روابط عربستان و ایران، تلاش‌ها برای نزدیک شدن کشور‌های منطقه به یکدیگر افزایش یافته است.

فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان ماه گذشته برای اولین بار از زمان اعلام قطع روابط با سوریه در بیش از ده سال پیش، از دمشق دیدن کرد./باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما