صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 08
کد خبر: ۱۸۳۰۶۸

آتش‌سوزی فراگیر در غرب کانادا/ آوارگی۳۰ هزار تن

در پی وقوع بیش از یکصد آتش‌سوزی در سراسر غرب کانادا که در نتیجه گرمای بیش از حد رخ داده است، حدود ۳۰ هزار نفر از ساکنان این مناطق مجبور به ترک خانه‌هایشان شدند.

به گزارش راهبرد معاصر، آتش‌سوزی‌های مهیب در جنگل‌های غرب کانادا در پی افزایش شدید دما، ۲۹ هزار نفر از ساکنان این مناطق را مجبور به ترک خانه‌هایشان کرده‌ است زیرا مقام‌های محلی روز گذشته هشدار دادند که شرایط ناپایدار است.

 

وبگاه «اکسیوس» در این خصوص گزارش کرد، در حالیکه بیش از یکصد آتش در اوایل هفته، سراسر استان «آلبرتا» را دربرگرفته است، مقامات این استان در سراسر این منطقه اعلام وضعیت اضطراری کرده‌اند.

 

گرچه دمای هوای روزانه در این منطقه از ۸۶ فارنهایت (۳۰ درجه سلسیوس) در هفته گذشته به ۶۶ فارنهایت (۱۸ درجه سلسیوس) در روز گذشته (یکشنبه) کاهش یافته است، اما یک موج گرمای بزرگ دیگر برای پایان هفته آینده پس از خنک شدن موقت سرما برای این استان پیش‌بینی می‌شود.

 

طبق جدیدترین داده‌های دولت محلی، آتش‌نشان‌ها در آلبرتا تا آخر شب گذشته، 106 آتش در مناطق جنگلی را مهار کرده‌اند.

 

«کالین بلر» مدیر اجرایی سازمان مدیریت امور اضطراری آلبرتا در کنفرانس خبری روز یکشنبه خود تصریح کرد: « در برخی موارد، شرایط دود و آتش‌سوزی مداوم ما را از ارزیابی کامل ضرر و زیان اموال باز می‌دارد و تا زمانی که نتوانیم این کار را انجام دهیم، در ارائه جزئیات با محدودیت مواجه خواهیم بود».

 

وی با این‌حال ادامه داد: «اما اولویت اول ما محافظت از جان افراد و مواجهه با واکنش‌های اضطراری است».

 

وی همچنین از ساکنان برای پیروی از دستورات تخلیه قدردانی کرد و گفت: «این یک رویداد حیاتی بسیار مهم در زندگی شما محسوب می‌شود که باید در نتیجه آتش‌سوزی خانه‌های خود را ترک کنید».

 

از طرف دیگر خدمات مقابله با آتش‌سوزی جنگل‌ها در بریتیش کلمبیا در پیامی در صفحه توییتر خود اعلام کرد که آتش‌نشان‌ها اوایل هفته به چندین حوادث مرتبط با آتش‌سوزی در شمال شرقی بریتیش کلمبیا واکنش نشان دادند و به مقابله با آن پرداختند.

 

دستور تخلیه منازل برای دهها تن از ساکنان بریتیش کلمبیا در نزدیکی مرز با آلبرتا نیز عملی شد و ساکنان مجبور به ترک خانه‌هایشان شدند.

 

طبق این گزارش، تحقیقات فراوان نشان می‌دهد که تغییرات آب و هوایی که بشریت عامل آن بوده است، عامل کلیدی افزایش خطرات آتش‌سوزی است و احتمالاً موج گرمایی که در نتیجه چنین چیزی رخ می‌دهد، شدیدتر و طولانی‌تر خواهد بود./ فارس

نظر شما