صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۱۵ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 08
کد خبر: ۱۸۳۱۸۷

حکم سنگین دادستانی ارمنستان برای نظامی جمهوری آذربایجان

منابع رسانه‌ای از حکم دادستانی ارمنستان علیه یک نظامی جمهوری آذربایجان که بنابر ادعای ایروان غیر قانونی وارد خاک این کشور شده بود، خبر دادند.

به گزارش راهبرد معاصر از خبرگزاری «ترند نیوز» روز دوشنبه گزارش کرد که دادستانی ارمنستان با صدور حکمی «آغشین بابیروف» یکی از دو نظامی جمهوری آذربایجان را که توسط نیروهای مسلح ارمنستان دستگیر شده بود به ۱۱ سال و نیم زندان محکوم کرد.

بر اساس اعلام دادستانی کل ارمنستان این دو نظامی جمهوری آذربایجان متهم به عبور غیرقانونی از مرزهای دولتی ، قاچاق و حمل و نقل غیرقانونی سلاح و مهمات هستند. ارتش جمهوری آذربایجان مدعی شد که این نظامی به دلیل دید محدود و شرایط نامساعد جوی در مرز ارمنستان و نخجوان راه خود را گم کرده بود.

به دنبال این حادثه، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که تمام اقدامات لازم برای یافتن این نظامیان در حال انجام است.

ترند نیوز در ادامه این گزارش نوشت، «تحقیقات» علیه نظامی دوم جمهوری آذربایجانی در حال انجام است. ادستانی کل جمهوری آذربایجان یک پرونده جنایی را در مورد شکنجه در ارمنستان علیه یکی از نیروهای مسلح آذربایجان باز کرده و همچنین خواستار بازدید کمیته بین المللی صلیب سرخ از نظامیان خود شده است.

این حکم در حالی صادر شده که روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» به نقل از منابع آگاه گزارش داد «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان و «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان یکشنبه ۱۴ مه (۲۴ اردیبهشت) در بروکسل دیدار خواهند کرد.

به گزارش فایننشال تایمز، «شارل میشل» رئیس شورای اروپا میزبان این دیدار خواهد بود. طبق این گزارش، یکی از سه مقام آگاه به فایننشال تایمز گفت نشست بروکسل نشانه مهمی از پیشرفت است و افزود تلاش‌های اتحادیه اروپا و آمریکا تقویت‌کننده یکدیگر و فرایندهای دوسویه تکمیل‌کننده است./فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: